About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

روش NVOCC در حمل و نقل دریایی
29 فروردین 1402 BRD Shipping بدون دیدگاه

NVOCC در حمل و نقل دریایی چیست؟

NVOCC را می توانیم یک حامل اقیانوسی در نظر بگیریم. در این روش محموله شما بدون استفاده از کشتی حمل خواهد شد. در واقع می توانیم بگوییم که روش NVOCC فضای حمل و نقل را از شرکت های حمل مشترک کشتی ها می خرد و دوباره و به صورت مجدد به فرستنده ها می فروشد.

آنها می توانند با شرکت های حمل و  نقل  اقیانوسی قرار دادی را منعقد کنند تا امکان تجارت بار را به آنها بدهد. بنابر این  تعرفه آن ها بر اساس فضای موجود در خطوط حمل و  نقل از شما دریافت خواهد شد.

در نتیجه، NVOCC به “حمل کننده” تبدیل می شود و هرکسی که فضا را خریداری می کند “فرستنده” نامیده می شود/ آنها تعهدات و مسئولیت های شرکت های حمل و نقل، از جمله صدور HBL را بر عهده می گیرند.

نماینده NVOCC کیست؟

نماینده مربوطه نقطه تماس شما است. به عنوان پل ارتباطی بین NVOCC و فرستنده‌ها عمل می کند، معمولاً این نماینده NVOCC است که بخش های اصلی مربوطه را برای فرستنده‌ها رزرو می‌کند.

به بیان ساده، آنها در تمام سوالات شما به شما کمک خواهند کرد و در دریافت پاسخ به شما کمک می کنند. شما می توانید نیازهای خود را بیان کنید و قیمت های حمل و نقل و سایر جزئیات مانند ظرفیت کانتینر، ابعاد بسته بندی و موارد دیگر را  از آنها بپرسید.

عملکرد NVOCC چیست؟

حتما تعجب می کنید که چرا مردم NVOCC را انتخاب می کنند. چرا آنها مستقیماً با خطوط کشتیرانی در تماس نیستند؟

NVOCC بسیار انعطاف پذیرتر است و به نیازهای مشاغل کوچک توجه می کند. در واقع، آنها احتمالاً ایجاد مقرون به صرفه ترین حمل و نقل را با نرخ حمل و نقل پایین برای شما برطرف می کنند. و هیچ کس نمی خواهد این مزیت را از دست بدهد.

اما، قبل از اینکه تصمیم به جستجوی NVOCC داشته باشید، بسیار مهم است که در مورد دامنه فعالیت آنها بدانید. وظایف NVOCC را به ترتیب می توانیم در زیر برای شما بیان نماییم:

  • انعقاد قراردادهای بین المللی حامل کالا به عنوان حامل با فرستنده
  • تحویل و دریافت بار به صورت باربری.
  • صدور انواع اسناد حمل و نقل به همراه بارنامه مجلس.
  • رسیدگی به فضای رزرو و همچنین حمل و نقل حامل اصلی.
  • ترتیب پرداخت برای حمل و نقل بین بندر به بندر همراه با سایر هزینه های ضروری.
  • ادغام کانتینرها با استفاده از خدمات شخص ثالث یا از طریق ایستگاه باری کانتینر(CFS).
روش NVOCC چیست
روش NVOCC چیست

NVOCC در حمل و نقل به چه معناست؟

NVOCC مخفف Non-Vessel Operating Common Carrier است. همانطور که از نام آن پیداست، NVOCC یک حامل اقیانوسی است که محموله شما را بدون استفاده از کشتی حمل می کند.

نقش NVOCC چیست؟

NVOCC مسئول چیدمان  برخی شکاف‌ها در یک حامل برای حمل‌کننده‌ها جهت ارسال کانتینرهای خود است.

آیا روش های حمل و نقل دیگر نسبت به این روش برتری دارند؟

ما نمی توانیم برتری هیچ کدام از روش های حمل و نقل دریایی را به اثبات برسانیم. نکته مهم این است که این مورد بستگی به حمل و نقل کالاهایی است که ما می خواهیم آنها را به انجام برسانیم. باید در نظر داشته باشیم که روش NVOCC کمی کاربرد بسیار خوبی نسبت به سایر روش ها دارد. باید بدانیم و به این مورد نیز عمل کنیم که این روش در حمل و نقل کالاهای ما می تواند  به خوبی عمل کند.

[irp posts=”4797″ ]

بررسی سایر نکات در خصوص NVOCC

شایان ذکر است که متخصصان حوزه حمل و نقل سعی می کنند که از بهترین روش ها در حوزه حمل و نقل بهره مند شوند. بحث فضا در این روش بسیار مد نظر است. معمولا در صورت وجود فضای بیشتر شما نیز می توانید به راحتی بارهای بسیار زیادی را به مقصدی که مد نظر دارید حمل کنید. البته هزینه های مربوط به آن را نیز باید در نظر بگیرید. این هزینه ها با توجه به نرخ ارز و مقدار بار نیز است.

البته باید به این مورد توجه داشته باشید که هر روشی در حمل و نقل مزایا و معایب خاص خودش را دارد و در این روش نیز می توانیم شاهد برخی مزایا و معایبی باشیم که باعث تغییر نظر ما نسبت به این روش خواهند شد.

موضوع مهم این است که مزایای این روش به قدری زیاد است که می توانیم از معایب آن چشم پوشی به عمل آوریم.

در هنگام حمل و نقل چه مواردی مهم است؟

موارد زیادی در این خصوص اهمیت دارد. روش NVOCC در واقع به ما یادآور می شود تا بتوانیم هر چه سریعتر به نیازهای مان در حوزه باربری از طریق دریا پاسخ دهیم و آنها را برطرف سازیم. نکته مهم این است که حمل و نقل از طریق دریا نیازمند به استفاده از یک سری پروتکل های مهم است. در واقع این پروتکل ها هستند که می توانند ایمنی روش NVOCC را بالا ببرند.

آیا کاربرد NVOCC در حمل و نقل دریایی مؤثر است؟

بله از طریق این روش ما می توانیم برخی کالاهایی را جابجا کنیم که نیاز به فضای خاصی دارند. شاید در نگاه اول این جنبه ابتدایی باشد. ولی ما باید در نظر بگیریم که آیا این روش از نظر هزینه می تواند مقرون و به صرفه عمل کند. مقرون و به صرفه بودن صرفا جنبه اقتصادی ندارد. بلکه جنبه این موضوع را هم دارد که هیچ گونه آسیبی نباید به کالاهایی که داریم در طول فرآیند حمل و نقل وارد آید و ما می توانیم آن را به عنوان یک عامل مهم در نظر بگیریم.

نتیجه گیری

در این مقاله ما روش NVOCC در حمل و  نقل دریایی را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حمل و نقل مربوطه می تواند به بسیاری از نیازهای ما پاسخ دهد. البته باید در نظر داشته باشیم که این روش مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تقریبا به تمامی نکات در خصوص روش مربوطه در این مقاله اشاره گردید. موضوع مهم کاربرد آن است. کاربرد این روش به راحتی تاثیراتی را به صورت مستقیم بر روند حمل و  نقل دریایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید