About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

هزینه حمل و نقل بین المللی

هزینه های حمل و نقل بین المللی

انتخاب نوع حمل و نقل بین المللی شما کاملا بستگی به نوع کالا و الزامات تجاری مورد نیاز برای آن دارد. در حقیقت باید نوع حمل و نقل را با کالاهای خود مطابقت دهید تا بتوانید خدمات، کیفیت، هزینه، نوع شرکت حمل و نقل انتخابی و مهمتر از همه زمان را در تعادل و کنترل نگه دارید.

برای مثال حمل و نقل کالاهای تازه و فاسد شدنی (مانند میوه، سبزیجات، گوشت تازه) به سرعت و زمان نیاز دارند. در نتیجه در حمل و نقل این محصولات باید یخچال را نیز در نظر گرفت.

اگر کسب و کار تان شامل حمل و نقل حیوانات است، باید قوانین و مقررات خاصی را پیروی کنید و حمل و نقل ایمن و موفقی داشته باشید. یا اگر کالای شما خطرناک محسوب می شود، باید از قوانین سختگیرانه تری در هنگام جابجایی پیروی کنید.

هزینه های انواع حمل و نقل بین المللی
هزینه های انواع حمل و نقل بین المللی

روش های حمل و نقل بین المللی

چهار روش اصلی حمل و نقل بین المللی جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی وجود دارد. هر کدام از این نوع جابه جایی ها مزایا، معایب و شرایط مربوط به خودشان را دارند و بسته به نوع کالایی که صادر یا وارد می شود متفاوت و یا تلفیقی از آنها خواهند بود.

البته نگران نباشید، کارشناسان شرکت های حمل و نقل شما را در انتخاب سازگارترین و بهترین روش حمل و نقل یاری خواهند کرد.

در سالهای اخیر حمل و نقل بین المللی سازگار با محیط زیست رواج خوبی پیدا کرده است و اکثر شرکت ها به مشتریان توصیه می کنند که از این نوع حمل و نقل استفاده کنند که اغلب هم ارزان ترین هستند.  اگر کسب و کار شما در حوزه بین المللی شامل حمل و نقل زیست محیطی باشد، ارزش بازاریابی بیشتری به شما می دهد. گاهی اوقات هم شاید لازم باشد که از بیش از یک روش حمل و نقل استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل بین المللی جاده ای

هزینه حمل و نقل جاده ای
حمل و نقل جاده ای

حمل و نقل جاده ای نسبت به سه حالت دیگر روش انعطاف پذیرتری است. ردیابی کالاها، حمل و نقل کالاهای خاص، برنامه ریزی و پرداخت هزینه های مربوط به آن نیز نسبتاً آسان تر و کمتر است. از سوی دیگر، در این روش به خاطر وجود مسافت های طولانی به خصوص جاده هایی که با ترافیک سنگینن درگیر هستند، از نظر زمانی کارآمد نیستند. برخی از کشورها نیز ممکن است هزینه عوارض بالایی داشته باشند و احتمال آسیب دیدن کالاهای شما نیز زیاد باشد.

اگر می خواهیدبرای حمل و نقل بین المللی کامیون شخصی خودتان را داشته باشید، هزینه های داشتن چنین کامیونی ممکن است حدود سه تا ۶ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

هزینه حمل و نقل بین المللی دریایی

هزینه حمل و نقل دریایی
حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی به شما این امکان می دهد تا حجم زیادی از کالا را با هزینه کمتری نسبت به سه حالت دیگر جابه جا کنید. کشتی ها یکی از زیست‌ محیطی‌ترین راه های حمل و نقل بین المللی هستند چرا که کربن کمتری نسبت به کامیون یا هواپیما در محیط منتشر می کنند. شما به راحتی می توانید کانتینرهای مورد استفاده در این روش را از طرق دیگر نیز جابه جا  و منتقل کنید. با این حال، این روش حمل‌ و نقل بین‌المللی ممکن است به دلیل سرعت کم، تغییرات آب و هوایی، مسیرها و برنامه‌های غیرقابل انعطاف دچار تغییر شود.
هزینه های حمل و نقل دریایی بسته به نوع کالا و بندرهای مواصلاتی متفاوت است. اما در حال حاضر در سال ۲۰۲۲ نرخ حمل و نقل از چین به سایر نقاط جهان بسیار بالاتر است.

هزینه حمل و نقل ریلی

این روش حمل و نقل بسیار با محیط زیست سازگار است و اغلب در قاره های جهان اول مانند اروپا استفاده می شود. با این حال، حمل و نقل ریلی دارای برنامه های غیر قابل انعطاف است و ممکن است به دلیل نقص مکانیکی با تاخیر انجام شود. همه مناطق در سراسر جهان دارای یک سیستم ریلی قابل اعتماد نیستند، به خصوص برای مناطق دور افتاده که یک امتیاز منفی محسوب می شود.

هزینه های حمل و نقل ریلی به ازای هر تن در هر کیلومتر متغیر است. این امر باعث می شود در صورت وجود زیر ساخت های مربوطه، حمل و نقل بین المللی ریلی جایگزین ارزان تری برای حمل و نقل جاده ای باشد.

هزینه حمل و نقل هوایی

استفاده از حمل و نقل بین المللی هوایی برای کسب و کار های بین المللی سریع ترین روش ممکن است، چرا که در اکثر مواقع از تحویل و توزیع به موقع محصول اطمینان حاصل می شود. این روش جزء ایمن ترین روش حمل و نقل است و شما می توانید از این طریق کالاهای مختلفی را صادر یا وارد کنید.

هزینه های حمل و نقل هوایی عمدتاً بر اساس وزن محصول و تا حدی بر اساس مسافت تعیین می شود. بسته های تکی ۱ کیلوگرمی حدود ۳۰ تا ۵۰ دلار هزینه ارسال دارند. بسته های ۱۰ کیلوگرمی ممکن است ۷۰ تا ۹۰ دلار آمریکا و ۱۰۰ کیلوگرمی ممکن است بیش از ۴۰۰ دلار باشد.

مقررات گمرکی را از یاد نبرید

علاوه بر هزینه خود حمل و نقل بین المللی باید هزینه های گمرک را نیز در نظر بگیرید و کالاهای خود را به برچسب و مدارک معتبر گمرگی مجهز کنید. کلید این راهکار طبقه بندی کالاها بر اساس کدهای HS است که نحوه رسیدگی گمرک به آن و همچنین تعرفه واردات را تعیین می کند. هزینه، تعرفه های گمرک و تعداد  فرمهای تکمیل لازم بر اساس نوع کالا و برای هر کشوری متفاوت است. رویه‌های سفارشی و تعداد فرم‌های مورد نیاز در هر کشور متفاوت است.

کارشناسان حمل و نقل بین المللی در شرکت بیکران راه دریا با انجام تحقیقات رقبا و استراتژی های قیمت گذاری شما را برای یافتن یک روش حمل و نقل بین المللی متناسب با کالا و بودجه مالیتان کمک خواهند کرد.

خوشحال می شویم که با تماس با شما، نحوه کمک و ارائه پیشنهادهای دقیق به شما را آسان تر کنیم. با ما در تماس باشید.

 

منبع:

www.allianceexperts.com