About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

کاهش اثرات گلخانه ای توسط شرکت های حمل و نقل
27 فروردین 1402 BRD Shipping بدون دیدگاه

کاهش گاز های گلخانه ای توسط شرکت های حمل و نقل

گازهای گلخانه ای و یا گازهای مخرب را می توانیم به عنوان یکی از مهمترین چالش های محیط زیست در نظر بگیریم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این گازها مضر هستند و می توانند تاثیرات منفی برمحیط زیست داشته باشند. البته در زمینه حمل و نقل عمومی نیز می توانیم ببینیم که گازهای گلخانه ای از بسیاری خودروها به بیرون می آید. در حوزه صنعت و خدمات نیز می توانیم شاهد ایجاد برخی گازهای مضر و گلخانه ای باشیم.

البته انتشار گازهای گلخانه ای مضر می تواند به جو نیز آسیب برساند وباید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم روش هایی که شرکت های حمل و نقل می توانند برای کم کردن اثر مخرب تولید گازهای مخرب محیط زیست اتخاذ کنند را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما مطرح سازیم.

چه مواردی بیشتر در انتشار گازهای مضر در شرکت های حمل و نقل دخالت دارند؟

تجارت بین المللی هر روز در همه جا به ویژه در اروپا در حوزه حمل و  نقل بین المللی در حال افزایش است. معمولا کالاهای خریداری شده برای اینکه، از یک محل به محل دیگر بروند نیازمند سوختی هستند که از طریق وسایل نقلیه دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین ترتیب می توانیم شاهد انتشار برخی گازهای گلخانه ای باشیم که باعث آسیب به محیط زیست نیز می شوند.

حمل و نقل در بارهای سبک و کوچک چه تاثیراتی دارد؟

معمولا در برخی شرکت های حمل و نقل، باربری به صورت هفتگی قابل انجام است. به همین ترتیب محموله های بزرگ به محموله های کوچکتر تقسیم می شوند. این کار باعث می شود تا احتراق سوخت و انتشار گازها بیشتر انجام گیرد. در انتها نیز باید در نظر بگیریم که حمل و نقل ها در محموله های کوچک به راحتی قابل انجام هستند ولی می توانند برای محیط زیست مضر باشند. ما نیز در خصوص حمل و نقل کالا باید به این مورد توجه داشته باشیم. یکی از مهمترین نکات این است که باید از بهترین روش های حمل و نقل استفاده کنیم. معمولا روش های بسیار زیادی وجود دارند که به ما سود زیادی می رسانند. این سود در واقع برای محیط زیست نیز مفید خواهد بود.

بررسی جزییات مهم حمل و نقل

شایان ذکر است که شیوه های بسته بندی می توانند باعث مصرف سوخت و برق شوند. البته در اروپا نیز خدمات حمل و نقل بیشتر به روش های مختلف بسته بندی قابل انجام است. در واقع بسته بندی به روش های مختلف می تواند باعث افزایش گازهای مخرب محیط زیست شود. به همین ترتیب استفاده از روش های جدید می تواند باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای شود. این مورد چیزی است می تواند باعث ایجاد تاثیرات مثبت بر روی محیط زیست شود.

[irp posts=”4462″ ]

تاثیر ذخیره سازی کالا ها و محموله ها بر انتشار گازهای مضر

با توجه به حمل و نقل هایی که امروزه انجام می شوند می توانیم شاهد افزایش مصرف گازهای گلخانه ای باشیم. به طور کلی نگهداری و بسته بندی کالا باید در دمای معینی انجام شود. استفاده از شیوه های لجستیک نیز باعث ایجاد گازهای مخرب خواهد شد. این گازها در واقع می توانند به محیط زیست آسیب برسانند.

برنامه کاهش اثرات گلخانه ای در شرکت های حمل و نقل
برنامه کاهش اثرات گلخانه ای در حمل و نقل

مقدار خروجی کلی گازهای گلخانه ای مضر چه قدر است؟

بر مبنای داده های لجستیکی باید بدانیم که این مورد ۶ درصد از کل انتشار دی اکسید کربن را شامل می شود. البته حجم های چند برابری را نیز می توانیم برای آن در نظر بگیریم.

چه راه هایی باعث می شوند تا انتشار گازهای مضر گلخانه ای کاهش یابد؟

راه های زیادی در این بخش وجود دارد که در زیر به آنها اشاره خواهیم داشت:

  1. اولین مورد این است که اصول صحیح برای خدمات حمل و نقل باید در نظر گرفته شود. اصول سبز یکی از این موارد است که موارد مربوط به آن را در زیر بیان خواهیم ساخت:

وسایل نقلیه باید دارای موتورهای کارآمد و فیلترهای کارآمد باشند.

  1. سرعت وسایل نقلیه نیز باید کاهش یابد. به همین ترتیب می توانیم از خودرو ها و کامیون هایی که سرعت کمتری دارند استفاده کنیم و باید به این مورد نیز توجه داشته باشیم.
  2. محموله های کوچک باید توسط گروه های حمل و  نقل در تعداد زیاد ارسال شوند. در این حالت می توانیم شاهد کاهش مصرف سوخت باشیم. به همین ترتیب کمترین میزان گازهای گلخانه ای نیز منتشر خواهد شد.
  3. استفاده از انواع مختلف روش های حمل و نقل نیز بسیار ضروری به نظر می رسد. روش های حمل و نقل مثل راه آهن و یا کشتی که گازهای گلخانه ای و مضر برای محیط زیست در کمترین حالت ممکن تولید می کنند، می توانند مفید باشند.
  4. استفاده از مواد بازیافتی نیز بسیار ضروری خواهد بود. در خصوص بسته بندی تمامی کالاها باید از لوازم بازیافتی بهره مند شویم. این لوازم در واقع به ما کمک می کنند تا کمترین سهم را در کاهش انتشارات گازهای مضر در حمل و نقل داشته باشیم.
  5. استفاده از منابع انرژی جایگزین نیز بسیار می تواند مفید باشد. در این حالت می توانیم از پنل های خورشیدی و چراغ های LED کم مصرف بهره مند شویم.

پس می توانیم به این نکته اشاره داشته باشیم که بهره گیری از راه های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مضر می تواند تاثیرات مثبتی را بر روی محیط زیست داشته باشد.

در این مقاله ما روش هایی که شرکت های حمل و نقل می توانند از آنها برای کاهش تولید گازهای مخرب محیط زیست استفاده کنند را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید از مواردی استفاده کنیم که به کاهش مصرف انرژی در حمل و نقل می انجماند و یا از روش های بسته بندی خوبی استفاده کنیم که می توانند به ما در کاهش انتشار گاز های گلخانه ای کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید