About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

حمل کالا در حمل و نقل دریایی
31 فروردین 1402 BRD Shipping بدون دیدگاه

چه کالاهایی با حمل و نقل دریایی جا به جا می شوند؟

حمل و نقل دریایی روشی است که از طریق دریا می توانیم کالاهایی را جابجا نماییم و به مقصد مورد نظرمان برسانیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حمل و نقل دریایی می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مفید باشد. البته حمل و نقل دریایی معمولا از طریق برخی کانیتنرها انجام می شود.

این کانتینرها در واقع محل بارگیری مواردی هستند که می خواهیم آنها را به مقصدی که می خواهیم برسانیم و باید به آن توجه داشته باشیم.

البته بهترین روش برای حمل و نقل بین المللی کالا و ترانزیت استفاده از حمل ونقل دریایی است. روش های حمل و نقل دریایی نیز بسیار زیاد است.

در این مقاله ما می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که از طریق حمل و  نقل دریایی چه کالاهایی را می توانیم جابجا کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

حمل و نقل از راه دریا چیست؟

حمل و نقل دریایی روشی است که برای انتقال برخی کالا ها از طریق دریا می تواند انجام شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل کالا در درجات مختلف انجام می شود. البته کشتی های باری نیز در این امر مورد استفاده قرار می گیرند. این روش می تواند بسیار مقرون و به صرفه نیز باشد.

باید در نظر داشته باشید که در خصوص بیشتر کسب و کارها محدودیت زمانی برای دریافت کالا وجود نخواهد داشت. به همین ترتیب در بسیاری از کسب و کارها استفاده از روش حمل و نقل دریایی بسیار توصیه می شود. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در حمل و نقل دریایی معمولا بیشتر کالا ها از طریق کانتینرها جابجا می شود. این روش را می توانیم به صورت فله ای نیز نام گذاری کنیم. در این روش نیز می توانیم بگوییم که محدودیت های کمتری نسبت به سایر روش ها در خصوص حمل و نقل اعمال می شود. از طریق حمل و  نقل دریایی می توانیم کالاهایی مثل نفت و تجهیزات دفاعی و هواپیما را به هر مقصدی که می خواهیم برسانیم.

صنعت حمل و نقل کانتینری چگونه شکل گرفت؟

چه کالاهایی  در حمل و نقل دریایی جابجا می شوند؟

کالا های زیادی هستند که در حمل و نقل دریایی جابجا می شود. در صورتی که وزن کالای شما مقداری بیش از ۱۰۰ کیلوگرم را به خودش اختصاص می دهد و هیچ گونه محدودیت زمانی ندارید می توانید از طریق حمل و نقل دریایی کالا ها را جابجا نمایید.

باید بدانید که کالاهایی که خطرناک هستند و یا امکان فاسد شدن آن ها بسیار وجود دارد و حتی حساس هستند باید از طریق یک سری کانتینرها که بسیار مخصوص هستند جابجا شوند. همچنین باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل دریایی مزایای خاصی نیز دارد که در ادامه به تمامی این مزایا اشاره خواهیم داشت پس با ما همراه باشید.

انواع حمل کالا در کشتی

مزایای حمل و نقل دریایی

حمل و نقل اقیانوسی مزایای بسیار خاصی را به خودش اختصاص می دهد. در ابتدا باید در نظر بگیرید این که این روش بسیار مقرون و به صرفه است. از نظر اقتصادی هیچ گونه آسیبی نخواهید دید و کالای شما به خوبی به مقصد مورد نظر خواهد رسید.

این روش یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و  نقل بارهای سنگین است. معمولا برخی کالاهایی که وزنی در حدود چندین تن دارند به راحتی از طریق کشتی حمل می شوند. این امر از نظر هزینه می تواند بسیار کاهشی برای تاجران عمل کند.

از لحاظ ایمنی نیز باید در نظر داشته باشید که حمل و نقل از راه دریارا می توانیم به عنوان روشی ایمن برای حمل و  نقل در نظر بگیریم. تمامی کانتینرها می توانند امنیت خوبی را برای کالا ها ایجاد کنند.  هیچ گونه آسیبی به کالا ها وارد نمی شود.

این روش یکی از بهترین روش ها است که آسیب خاصی به محیط زیست وارد نمی کند. این روش کربن کمتری نیز تولید خواهد کرد. در این روش سوخت بسیار کمتری نسبت به سایر روش هایی که در حمل و  نقل کاربرد دارند مصرف می شود. این روش باعث می شود تا سازگاری بیشتری را با محیط زیست در نظر بگیریم.

[irp posts=”4733″ ]

محدودیت ها

این روش می تواند بسیار زمان بر باشد. زمان بر بودن بیشتر به خاطر تعداد کالا ها و حجم کالایی است که شما قصد جابجایی آن را دارید.

نقاط اتصال محدودی برای حمل و نقل دریایی وجود دارد. به این ترتیب باید بدانید که پایانه های کشتیرانی در همه جا وجود ندارند.

حمل و نقل اقیانوسی چه قدر زمان بر است؟

این روش معمولا از یک هفته تا هشت هفته زمان را به خودش اختصاص می دهد. البته وجود تاخیر درحمل و نقل کالا در بسیاری از روش های حمل و نقل وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید.

بررسی هزینه حمل و نقل از راه دریا

هزینه حمل و نقل معمولا با توجه به قیمت سوخت و نرخ ارز و ظرفیت  حمل و نقل تعیین می گردد. مثلا اگر شما قصد تجارت مواد غذایی خشک را دارید باید حجم و تعداد کالا را نیز براساس ظرفیت حمل و نقل نیز در نظر بگیرید. البته باید بدانید که در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر شود، می توانیم شاهد افزایش هزینه ها در تمامی بخش ها باشیم.

نتیجه گیری

حمل و نقل دریایی یکی از بهترین شیوه هایی است که می توانیم در زمینه  خدمات حمل و نقل آن را در نظر بگیریم. با استفاده از این روش می توانیم محصولاتی که وزنی در حدود چند تن دارند را جابجا نماییم. البته باید در نظر بگیرید که حتی برای حمل نفت و سوخت های فسیلی و حمل ماشین  نیز می توانیم از حمل و نقل دریایی استفاده کنیم که در این مقاله به آن اشاره داشتیم.

نکته مهم در این خصوص این است که حمل و نقل دریایی ویژگی های بسیار زیادی را به خودش اختصاص می دهد. یکی از مهمترین ویژگی ها زمان بر بودن آن است که می توانیم نسبت به ظرفیت حمل و نقل آن را در نظر بگیریم.

تگ ها:

دیدگاهتان را بنویسید