About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

استفاده از حمل و نقل بین المللی در استادیوم 974
7 شهریور 1401 BRD Shipping ۴ دیدگاه

کانتینرهای حمل و نقل بین المللی در جام جهانی قطر

نوامبر سال ۲۰۲۲، خاورمیانه اولین فرصت بی نظیر خود را برای میزبانی از بزرگترین فستیوال فوتبال جهان امتحان می کند. یکی از چیزهایی که با توجه به کسب‌وکارمان از دیدن آن بسیار هیجان‌زده شده ایم، استفاده بسیار خلاقانه از کانتینرهای حمل ‌و نقل بین المللی برای اجرای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ است! طراحی کاملا خلاقانه از وسایل و بیشترین کمک به زمین سبزمان. استادیوم هایی که می توانند بعد از تمام شدن مسابقات برچیده شده و از تجهیزات آنها دوباره استفاده شود.

در حالی که مسابقات یورو ۲۰۲۲ زنان با قهرمانی تیم انگلستان در این تابستان به پایان رسید، روز شمار بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان در کشور قطر فوتبال جهان آغاز شده است و همه نگاه ها به این جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ معطوف شده است.

نحوه استفاده از کانتینرهای حمل و نقل بین المللی در جام جهانی قطر ۲۰۲۲

در طول سال‌های متمادی، ساخت‌ و سازهای جاه‌طلبانه و خلاقانه ای از کانتینرهای حمل‌ و نقل در حال گسترش بوده است. از کلبه های کوچک تعطیلات تابستانی گرفته تا تأسیسات باغ و حتی هتل‌ های کوچک یا بلوک‌های آپارتمانی. با این حال، نحوه استفاده از کانتینرهای حمل و نقل در قطر ۲۰۲۲ ممکن است جاه طلبانه ترین استفاده باشد.

در مجموع ۸ استادیوم جدید برای مسابقات جام جهانی ساخته شده است. این ۸ ورزشگاه در سراسر کشور تقسیم شده و همگی آنها کمتر از یک ساعت از پایتخت دوحه فاصله دارند.

از بین تمام استادیوم هایی که دولت قطر برای این جام جهانی ساخته است، شاید استادیوم ۹۷۴ که در شهر بندری دوحه ساخته شده است، یکی از بی نظیرترین و آینده نگرترین ورزشگاه ها باشد.

[irp posts=”3024″ name=”صنعت حمل و نقل کانتینری چگونه شکل گرفت؟”]

استادیوم ۹۷۴ قطر (راس ابو عبود) از چه چیزی ساخته شده است؟

استادیوم راس ابو عبود از یک اسکلت فولادی ساخته شده است که با ۹۷۴ کانتینر حمل و نقل فلزی پر شده است. این استادیوم ۴۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. تکنولوژی ساخت این ورزشگاه در این مقیاس زاییده فکر گروه معماری فنیک ایریبارن (Fenwick Iribarren) و الهام گرفته از تجارت جهانی و کشتیرانی منطقه است.

 

استادیوم 974
استادیوم ۹۷۴ و استفاده از کانتینرهای حمل و نقل در ساخت آن

اوج نبوغ واقعی استادیوم ۹۷۴ در این است که اولین استادیوم کاملاً جداشدنی و تخریب پذیر در جهان است. این استادیوم به به صورت یک سازه موقتی طراحی شده است که قطعات آن می تواند از هم جدا و اجزای سازنده آن برای پروژه‌های آینده استفاده شوند. ایده های جسورانه جدید در ساخت این ورزشگاه در برنامه ریزی های آینده مسابقات جهانی نقطه عطف بسیار مهمی تلقی می شود.

علت نامگذاری استادیوم ۹۷۴ در جام جهانی قطر؟

همانطور که قابل حدس زدن است، ۹۷۴ در نامگذاری استادیوم تا حدی به تعداد ۹۷۴ کانتینر حمل و نقل بین المللی مورد استفاده در ساخت آن اشاره دارد. همچنین عدد ۹۷۴ کد شماره گیری بین المللی قطر است،. این استفاده نوآورانه از کانتینرهای حمل و نقل بین المللی برای جام جهانی ۲۰۲۲ و نامگذاری این ورزشگاه، کاملا هدفمندانه صورت گرفته است.

بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ چه اتفاقی برای استادیوم ۹۷۴ خواهد افتاد؟

اگر از فاصله دوری به استادیوم ۹۷۴ نگاه کنیم، در نگاه اول به نظر می رسد که از بلوک های ساختمانی مجزا تقریباً مانند لگوهای رنگارنگ ساخته شده است.. همانطور که در بالا ذکر کردیم، این استادیوم به طور کاملا قابلیت تخریب پذیری و جدا سازی را دارد. در واقع پس از پایان جام جهانی اجزای این ورزشگاه برچیده می شود و برای ساخت و ساز در سایر پروژه‌های ورزشی در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

این روش استفاده از کانتینرهای حمل و نقل در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ نشان‌دهنده یک تغییر رویکرد در طراحی استادیوم های پایدار برای جام‌های جهانی آینده است. با این رویکرد جدید دیگر کشورهای میزبان مسابقات جهانی مجبور نیستند میلیاردها دلار برای ساخت سازه های غول پیکری خرج کنند که پس از اتمام مسابقات به فراموشی سپرده شده و قابلیت باز زنده سازی ندارند.

در عوض این کشور ها می توانند از ابداع کشور قطر پیروی کنند. استفاده نوآورانه از کانتینرهای حمل و نقل بین المللی برای جام جهانی ۲۰۲۲ می تواند منجر به ترویج روش های تجدید پذیرتری برای میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ شود.

کانتینرهای حمل و نقل بین المللی این روزها نه تنها فرایند حمل و نقل را آسانتر کرده اند، بلکه به کمک معماری سبز و پایدار آمده و در ساخت بناهایی مورد استفاده قرار می گیرند که قابلیت جداسازی دارند. راستی شما از حمل و نقل کانتینری و خدمات آن چه می دانید؟

منابع:

www.philspace.co.uk

hwww.qatar2022.qa

4 Comments

  • فرهاد
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    چه جالب!
    کار خیلی خلاقانه ایه
    فک کن! «بازی جام جهانی وسط کانتیترهای حمل و نقل🤔

    چه شود!!! 😎😎😎

    Reply
    • BRD Shipping
      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

      بله، تمام تلاش معماری امروز روز دنیا در این است که بتوان سازه هایی بنا کرد که کمترین آلودگی را برای زمین ایجاد کند و در عین حال که کاربردی است، قابلیت تجدید پذیری هم داشته باشه. اگه علاقه مند به کانتینر هستید، سری به پست جدید ما ۱۵ واقعیت جالب درباره کانتینرهای حمل و نقل هم بزنید.

      Reply
  • وحید حسن زاده
    ۱۷ آبان ۱۴۰۱

    کار خلاقانه ای کردن، خیلی جالب بود

    Reply
    • BRD Shipping
      ۲۹ آبان ۱۴۰۱

      بله وحید عزیز. تمام تلاش این سبک معماری، تولید زباله کمتر و استفاده مجدد از ساختارهاست

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید