About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

معایب و مزایای روشه ای حمل و نقل بین المللی

مزایا و معایب انواع حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی و لجستیک بخش جدایی ناپذیری در تسهیل تجارت بین المللی است چرا که به شرکت ها اجازه می دهد تا واردات و صادرات کالاها و خدمات و معاملات مرتبط را به طور مؤثر و آسانتر انجام دهند. هر روشی از حمل و نقل دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است و بسته به نوع کالا و مقصد نهایی تعیین می شود. با دانستن این موارد می توان انتخاب بهتری در روش حمل و نقل کالا داشت.

مزایای حمل و نقل جاده ای:

اعمال محدودیت های کمتر

در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی، حمل و نقل بین المللی جاده ای محدودیت های بسیار کمتری مثل حمل مواد سنگین یا خطرناک دارد. ردیابی وسایل حمل بار نیز در این روش نیز به دلیل سیستم‌های ناوبری داخلی و قابلیت‌های ردیابی لحظه ای نسبت به سایر روش‌های حمل‌ و نقل آسان‌تر است، بنابراین شما همیشه دقیقاً می‌دانید که محموله شما در هر لحظه کجاست.

هزینه کمتر نسبت به دیگر روش های حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل هوایی و دریایی بسیار مقرون به صرفه است، زیرا هزینه هایی مانند سوخت، تعمیر و نگهداری کمنری دارد.

امکان دسترسی بیشتر

حمل و نقل بین المللی جاده ای قابلیت دسترسی بالایی دارد. در مقایسه با ایستگاه های راه آهن یا فرودگاه ها یا بنادر، اکثر شرکت ها دسترسی آسانی به بزرگراه های اصلی دارند.

ارائه گزینه های بیشتر حمل و نقل

با حمل و نقل جاده ای، شما گزینه های بیشماری را در دسترس دارید. بسیاری از شرکت های تخصصی باربری هستند که می توانند حمل انواع کالا از کالاهای فاسد شدنی و خطرناک گرفته تا بزرگ را بر عهده بگیرند. بسته به خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی، می توانید حتی نوع بسته بندی و وسیله نقلیه را نیز انتخاب کنید.

فراهم آوردن حمل و نقل بازشو به بازشو

شاید مهم ترین مزیت حمل و نقل جاده ای، توانایی ارسال مستقیم محصول به درب مصرف کننده باشد. اگر چه به دلیل نوع، اندازه محصول یا مقصد نهایی، تحویل در محل  همیشه در دسترس نیست، اما بسیاری از شرکت ها، حمل و نقل جاده ای را به روش های دیگر ترجیح می دهند.

علیرغم مزایای بی شماری که حمل و نقل بین المللی جاده ای دارد، چند فاکتور مهم را باید در نظر بگیرید، مثل:

زمان: حمل و نقل جاده ای می تواند زمان بیشتری طول کشیده و نسبت به روش های دیگر مستعد تاخیر در حمل و نقل است. یک کامیون متوسط ​​تقریباً ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت در جاده های اصلی حرکت می کند. عوامل دیگری مانند بسته شدن جاده ها، آب و هوای نامساعد یا ترافیک سنگین نیز می توانند تأثیرات غیرقابل پیش بینی در زمان تحویل کالا به وجود آورد.
کنترل: با توجه به نحوه کار حمل و نقل جاده ای، شما کنترل زیادی بر نحوه رسیدگی به محصولات خود ندارید. مدیریت سفر جاده‌ای ممکن است برای برخی از کالا ها دشوار باشد. به همین دلیل است که همکاری با یک شرکت لجستیک قابل اعتمادی که دارای گواهینامه های معتبر در حوزه حمل و نقل بین المللی باشد بسیار مهم  و حیاتی است.

مزایای حمل و نقل دریایی:

از فضا و وزن کالای بیشتری پشتیبانی می کنند

کشتی های باری ابعاد بزرگی دارند و می توانند هزاران تن وزن را حمل کنند. به همین دلیل اغلب بهترین و تنها گزینه مناسب برای محصولات با ابعاد بزرگ و فله ای به شمار می روند.

هزینه کمتر نسبت به حمل و نقل هوایی

حمل و نقل بین المللی دریایی به دلیل هزینه کمتر سوخت، اغلب انتخاب اقتصادی تری نسبت به حمل و نقل هوایی است. کشتی‌های باری بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص کار می‌کنند.

ایمنی حمل و نقل را افزایش می دهد

از آنجایی که حرکت کشتی ها کندتر است و محموله ها در محفظه ها و کانتینرهای مخصوص حمل می شوند، آسیب کمتری می بینند و ایمنتر هستند.
به خاطر داشته باشید که حمل و نقل دریایی بسته به موقعیت انبار شما ممکن است همیشه یک گزینه مقرون به صرفه ترین یا در دسترس ترین نباشد. با این حال، مهم ترین عاملی که در مورد حمل و نقل دریایی باید در نظر بگیرید، زمان و سرعتی است که باید کالای شما به مقصد برسد.

فرایند حمل‌ونقل دریایی بسیار طولانی‌تر است و معمولاً برای کسب و کارهایی که روی تحویل سریع کالا تمرکز دارند، روش حمل و نقل ارجحی نیست.

مزایای حمل و نقل ریلی:

برخی از مزایای حمل و نقل جاده ای عبارتند از:

ظرفیت حمل بیشتری را ارائه می دهد

قطار می توانند محموله های سنگین و فله ای مانند زغال سنگ را در مسافت های طولانی حمل کنند. همچنین می تواند وزن بیشتری را نسبت به حمل و نقل جاده ای و هوایی تحمل کنند.

تأخیر ات زمانی را کاهش می دهد

قطارها بر اساس یک برنامه زمانی ثابت کار می کنند و قابلیت پیش بینی و اعتماد بیشتری دارند. از آنجایی که خطوط راه‌آهن‌ به‌ طور مستقل عمل می‌ کنند، حمل‌ و نقل ریلی معمولاً کمتر در معرض تأخیرهایی است  که به دلیل آب و هوای نامساعد و یا موارد دیگر رخ می دهد.

تأثیرات زیست محیطی را به حداقل می رساند

اگرچه تأثیر زیست محیطی یک محموله و کالا به ترکیبی از چندین عامل مختلف بستگی دارد، اما قطار نسبت به کامیون، هواپیما و کشتی به دلیل نیاز به سوخت کمتر تأثیر مخرب کمتری دارد.

دو عامل اصلی که در حمل و نقل ریلی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

زمان حمل و نقل: حمل و نقل ریلی کندتر از حمل و نقل هوایی و جاده ای است و اغلب در طول فرآیند کالاها به چندین جابجایی نیاز دارند.
دسترسی: توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت های این روش هر منطقه ای به خطوط راه آهن دسترسی ندارد، بنابراین حمل و نقل ریلی تقریباً همیشه به اشکال دیگری از حمل و نقل برای جابجایی محصولات وابسته است. حمل و نقل ریلی اغلب با حمل و نقل جاده ای ( استفاده از کامیون) برای تحویل کارآمد کالا ها ترکیب می شود.

حمل و نقل هوایی:

حمل و نقل بین المللی هوایی
حمل و نقل بین المللی | معایب و مزایا

دو مزیت مهم حمل و نقل هوایی عبارتند از:

امکان تحویل سریع

علیرغم تاخیر های گاه به گاه احتمالی در پرواز ها حمل و نقل هوایی در اکثر شرایط به طور قابل توجهی نسبت به دیگر روش های مناسب تر است. علاوه بر این، هواپیماها بر اساس یک برنامه ثابت کار می کنند. به همین دلیل برای حمل کالاهای فاسد شدنی و مهم ارجحیت دارند.

امنیت بالاتری را ارائه می دهد

حمل و نقل هوایی سرعت حمل کالا را بدون افت کیفیت آن ارائه می دهند و به دلیل وجود بازرسی دقیق و تداخل اندک در طول پرواز، حفاظت بهینه و جابجایی ایمنی دارند.

با این حال، معایب حمل و نقل هوایی را باید در نظر بگیرید:

هزینه: حمل و نقل هوایی به دلیل هزینه سوخت بالاتر و هزینه های اضافی مانند بلیط، تعمیر و نگهداری، پست های بازرسی، کالاهای خاص و کانتینرهای حمل و نقل مربوط به آنها، گران تر از حمل و نقل جاده ای است. زمانی که الزامی برای تحویل سریع و تضمینی ندارید، استفاده از حمل و نقل جاده ای معمولا اقتصادی تر است اما برای شرکت‌هایی که  از عهده هزینه‌ها بر آمده و تحویل سریع کالا برای آنها مهم است، حمل‌ و نقل هوایی یک روش ایده‌آل محسوب می شود.

محدودیت‌ها: با توجه به ماهیت حمل‌ و نقل هوایی، محدودیت‌ های خاصی وجود دارد که برخی از شرکت‌ها ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند مثل محدودیت‌های اندازه، وزن و نوع محصول. هواپیماها ظرفیت وزنی تعیین شده ای دارند که نمی توانند از آن تجاوز کنند و بسیاری از مواد برای حمل و نقل از طریق پرواز بسیار خطرناک هستند مثل مواد اشتعال زا و …

مزایای حمل و نقل بین وجهی یا ترکیبی چیست؟

حمل و نقل بین وجهی یا ترکیبی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک کالا برای رسیدن به مقصد نهایی خود به دو یا چند نوع حمل و نقل نیاز داشته باشید. معمولا ترکیبی از حمل و نقل ریلی و دریایی که در آنها اغلب از کانتینر بهره می برند،در این روش استفاده می شود. حمل و نقل بین وجهی برای مسافتهای طولانی و کالاهای غیر ضروری یک روش عالی است.

در حمل و نقل بین المللی ترکیبی در بیشتر موارد، محصولات در طول کل فرآیند در داخل یک کانتینر باقی می مانند، مگر در موارد خاص که آنهم باید با ارائه دهنده خدمات حمل و نقل بررسی شود تا محصولات و کالا ها مطابق با آن بسته بندی شوند.

همواره باید محدودیت ها و الزامات مختلف را در همه شیوه های حمل و نقل در نظر داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خدمات حمل و نقل بین المللی که شرکت بیکران راه دریا ارائه می دهد و اینکه چه گزینه هایی برای حمل کالای شما مناسب تر است، با ما تماس بگیرید.