About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

بک هال در حمل و نقل بین المللی

اصطلاح بک هال در حمل و نقل بین المللی

بک هال در حمل و نقل بین المللی به سفر برگشت یک کامیون تجاری در حمل و نقل جاده ای اطلاق می شود که بار و محموله را در تمام یا بخشی از همان مسیری که برای رسیدن به مقصد خود طی کرده است، برمی گرداند.گاهی اوقات در صنعت حمل و نقل موتوری از بک هال با نام «Deadheads» هم یاد می شود.

در صنعت حمل و نقل جاده ای، زمانی که کامیون ها برای تحویل کالا رزرو می شوند، معمولاً هزینه سفر آنها یک طرفه است. به بیان دیگر وقتی کامیون به مبدأ خود باز می‌گردد، اغلب در طول سفر باری ندارد و هیچ کالایی به پشت آن حمل نمی‌شود. این فرایند موجب هدررفت سوخت، زمان و پول می شود. برای مقابله با این ناکارآمدی، شرکت های حمل و نقل بین المللی فرصت هایی را برای حمل بار از مقصد به مبدا ایجاد کردند. این فرآیند حمل مجدد کالا در تمام یا بخشی از مسیر کامیون به عنوان بک هال شناخته می‌شود.

هدف بک هال در حمل و نقل بین المللی چیست؟

هدف بک‌هال‌ به حداکثر رساندن استفاده از منابع شرکت‌های لجستیک با تبدیل سفر های پوچ به سفر های درآمدزا است. با این کار همچنین اثر کربن و اثرات زیست محیطی حمل و نقل جاده ای را نیز کاهش می یابد.

علاوه بر حمل محصول و زباله های احتمالی، شرکت ها می کوشند تا با پر کردن وسایل نقلیه خود را با بارهای متعلق به سایر شرکت ها – از جمله رقبا – در هزینه ها ها صرفه جویی کرده و مزایای بیشتری کسب کنند.

بک هال در حمل و نقل بین المللی
بک هال در حمل و نقل بین المللی

امروزه، به لطف ظهور فناوری‌های جدید، مثل انواع پلتفرم ها و برنامه هایی که فرآیند های حمل و نقل بین المللی را تسهیل می‌کنند یا ارتباط وسیع شرکت ها با هم فرصت‌های بک هال بیشتری ایجاد شده تا کامیون‌ها بازده حمل بار خود را افزایش دهند.

شرکت‌های حمل و نقل بین المللی لجستیک با استفاده از روش های به روز مثل تله‌ماتیک (ابزارهای ارسال، دریافت، ذخیره و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای ناوبری خودرو) و اینترنت اشیا (IoT) بهره می‌برند تا بهتر بتوانند مسیرها را برای برنامه‌ریزی بک‌هال بهتر سفارشی کند.

نرخ بک هال چگونه محاسبه می شود

از آنجایی که فناوری هر سال بهبود می‌یابد، دریافت نرخ‌های بک‌هال های ویژه دشوارتر است. نرخ بک هال بستگی به میزان بار، مقدار فضای باز برای کالا ها و عرضه و تقاضا متغیر است. بنابراین نمیتوانید صرفا با تماس با شرکت های حمل و نقل جاده ای یا راننده های کامیون یا دلالان حمل و نقل و درخواست نرخ بک هال کنید.

چگونه می توانم از پرداخت بیش از حد حمل بار در حمل و نقل جاده ای جلوگیری کنم؟

این هزینه ها غیر قابل انکار هستند. اما به خاطر داشته باشید که بک هال توسط شرکت هایی که مالک کامیون هستند هزینه بیشتری دارد. دلیل آن این است که بخشی از هزینه حمل و نقل بار باید در پس‌هول هزینه شود.

به همین دلیل با مراجعه به کارگزاران و شرکت های حمل و نقل شاید بتوانید از این هزینه جلوگیری کنید. کارگزاران برای یافتن کامیون داران به فهرست داده های اینترنتی روی می آورند و آنها را فقط برای یک دوره خاص و نه بیشتر استخدام می کنند. وقتی مشتری فقط با مالکان کامیون کار می کند، باید این هزینه ها را بپردازد. برخی از این مشتریان نمی دانند که کامیون‌ داران از طریق برخی پلتفرم ها هزینه های بک هال دریافت می کنند.می توان این گونه در نظر گرفته که مشتریانی که بی واسطه با کامیون دار ها کار می کنند در نهایت بیشتر از کسانی که به کارگزاران پول می‌دهند، هزینه خواهند کرد. کارگزاران برای افرادی مفید هستند که می خواهند برای حمل و نقل کالایشان کمتر پرداخت کنند، نه بیشتر.

از چه فناوری می توانم برای پیدا کردن بک هاول استفاده کنم؟

برای پیدا کردن بک هال می توان از پلتفرم های مختلف یا وبسایت های و کارگزاران معتبر استفاده کرد. اما در نهایت، فناوری کالاهای شما را جابه‌جا نمی‌کند. این کامیون ها هستند که در حمل و نقل جاده ای، کالاها را جابجا می کنند. مگر اینکه شرکت شما مایل به سرمایه گذاری برای داشتن یک کارگزار تمام وقت کامیون در داخل کشور باشد. برای این کار بهتر است به یک متخصص حمل و نقل کالا بسپارید.

تگ ها:

دیدگاهتان را بنویسید