About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

هزینه اضافه بار در حمل و نقل بین المللی

اضافه وزن در حمل و نقل بین المللی

هزینه های جانبی حمل و نقل به طرز قابل توجهی بر روی میزان سودآوری شرکت شما تاثیر می گذارد. اکثر حمل کننده ها نرخ های مروط به حمل و نقل محموله ها را به طور سالانه تغییر می دهند. از آنجایی که در صنعت حمل و نقل بین المللی تقاضا افزایش یافته است، حمل کننده ها هم نرخ خود را بر اساس فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می کنند. کاهش هزینه های جانبی برای کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد. یکی از این هزینه های جانبی “اضافه وزن” است که به طور مستقیم بر روی سودآوری تاثیر می گذارد.

منظور از اضافه وزن در حمل و نقل بین المللی چیست؟

اضافه وزن (Overweight Surcharge) به مبلغ اضافه ای گفته می شود که به هزینه حمل و نقل افزوده شده و توسط واردکننده پرداخت می شود. به عبارت دیگر، زمانی که وزن هر کانتینر از وزن در نظر گرفته شده بیشتر می شود، باید مبلغ بیشتری پرداخت شود.

اینکه در حمل و نقل بین المللی، در زمینه وزن محموله ها محدودیت خاصی وجود دارد، در واقع، به خطر امنیت بیشتر و محافظت از محموله های شماست. اگر محموله ها بسیار سنگین باشند، احتمال بروز مشکلاتی چون سقوط بسته ها وجود دارد.

در مواردی که بسته های شما به ناچار اضافه وزن دارند، باید آنها را به خوبی آماده کنید، قبل از حمل و نقل، مجوزهای ضروری را دریافت کنید و از هزینه اضافه وزن هم به خوبی مطلع شوید.

[irp posts=”4537″ ]

اضافه وزن چگونه محاسبه می شود؟

اضافه وزن در حمل و نقل بین المللی با ضرب کردن وزن محموله در نرخ تعیین شده محاسبه می شود. به طور کلی، نرخ اضافه وزن بر اساس نرخ پایه حمل و نقل در نظر گرفته می شود و به حامل و مقصد بستگی دارد.

اضافه بار در کانتینرها
اضافه بار در کانتینرها

کارهایی که باید قبل از حمل و نقل بسته های سنگین و دارای اضافه وزن انجام دهید

  •  وزن محموله را مشخص کنید
  • اول از همه باید یدانید که وزن محموله شما چقدر است. تمام محموله ها توسط حامل، وزن می شوند.
  •  از محدودیت های وزن با دقت اطلاع پیدا کنید
  • با دانستن محدودیت های وزن محموله ها می توانید حمل و نقل خود را به شیوه ی بهتری بهینه سازی کنید و از قبل برای هزینه های اضافه وزن آماده شوید.
  •  از عواقب حمل و نقل بارهایی با اضافه وزن آگاه شوید

معمولا، حمل و نقل بارهایی که اضافه وزن دارند با تاخیر انجام می شود. در هنگام دریافت محموله در مقصد، تایید محموله توسط شرکت حامل و غیره هم یک سری مشکلاتی بوجود می آید.

چگونه می توان هزینه اضافه وزن را کاهش داد؟

روش های مختلفی برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافه وزن وجود دارد. از جمله:

  1. با حامل های مختلف صحبت کنید.

اکثر کسب و کارها با اولین حاملی که پیدا می کنند، وارد معامله می شوند. همه حامل ها بر اساس حجم بار، قیمت خود را تغییر می دهند و هر چه حجم محموله بیشتر باشد، قیمت آن هم کمتر است. متاسفانه، بسیاری از افراد بر سر قیمت اضافه وزن با حامل ها مذاکره نمی کنند. ممکن است بعضی از حامل ها خدمات مخصوصی را ارائه بدهند، بنابراین حتما با آنها مذاکره کنید.

  1. بسته ها را وزن کنید و ابعاد آنها را هم کاهش دهید.

با وزن کردن بسته ها می تواند به شکل دقیق تری قیمت اضافه وزن را مشخص کنید و با کاهش ابعاد بسته ها هم می توان قیمت نهایی را کاهش داد.

  1. از بسته های حامل استفاده کنید.

یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه ها، استفاده از باکس ها و بسته بندی هایی است که خود حامل آنها را ارائه می دهد.

  1. به دنبال تخفیف باشید.

بعضی از حامل ها به شرکت های کوچک تخفیفات خوبی را ارائه می دهند.

  1. هزینه حمل و نقل را به صورت آنلاین بپردازید.

ممکن است با خواندن این مورد تعجب کنید، ولی پرداخت آنلاین می تواند هزینه ها را تا ۱۶% کاهش دهد.

  1. از بیمه شخص ثالث استفاده کنید.

با بیمه شخص ثالث می توانید ۲۰% تخفیف بگیرید.

  1. در هنگام صدور صورت حساب، آن را با دقت چک کنید.

یا چک کردن دقیق صورت حساب از ریز ریز قیمت ها مطلع می شوید.

  1. حمل و نقل از قبل پرداخت شده را انتخاب کنید.

با حمل و نقل پرداخت شده، ۲۰% تخفیف می گیرید.

  1. خدمات ترکیبی را انتخاب کنبد.

بعضی از شرکت ها با ارائه خدمات ترکیبی، هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند.

  1. برای حمل بار خود از کیسه استفاده کنید.

اگر محموله شما شامل محصولاتی مثل لباس می شود، می توانید به جای باکس از کیسه استفاده کنید تا هم فضای کمتری را اشغال کند و هم هزینه بسته بندی کاهش یابد.

چرا باید هزینه ای را بابت اضافه وزن محموله بپردازیم؟

هزینه سوخت در حمل و نقل بین المللی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این مسئه مستقیما بر روی هزینه هایی مثل اضافه وزن تاثیر می گذارد. مسئله بعدی، کیفیت بالای خدمات در حمل و نقل محموله های سنگین و سرعت بالای نقل و انتقال آنهاست.

نتیجه

در حمل و نقل بین المللی، شما باید مواظب نوع، ابعاد و وزن بسته های خود باشد و بررسی کنید که کدام روش و خدمات حمل و نقل برای شما مناسب تر است. رعایت همه این نکات بخاطر این است که با اضافه وزن مواجه نشوید. شما از چه روش هایی برای کاهش هزینه اضافه وزن محموله های خود استفاده می کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید