About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

کانتینر متعلق به حامل (COC)

کانتینر متعلق به حامل (COC)

صادرات و واردات، بزرگ ترین درصد از درآمد اکثر اقتصادهای جهان را به خود اختصاص می دهند. کالاها از کشورهای مختلفی در سرتاسر دنیا صادر و یا وارد می شوند. در حمل و نقل بین المللی و مخصوصا در حمل محموله با کشتی، “کانتینر” نقش مهمی در امکان حمل و نقل محموله ایفا می کند. محموله های متفاوت به خوبی در کانتینر بسته بندی شده و به نقاط مختلف حمل می شوند. خریداران و فروشندگان می توانند کانتینری را از حامل اجاره کنند یا اینکه از کانتینر مخصوص به خود استفاده کنند. حالت اول “کانتینر متعلق به حامل” نامیده می شود و موضوع مقاله امروز ما به شمار می آید؛ با ما همراه باشید.

کانتینر چیست؟

بی شک، در حمل و نقل بین المللی، کانتینر کاربرد بسیار زیادی دارد. “کانتینر” به یک باکس یا محفظه ای گفته می شود که برای نگه داری از کالاهای مختلف استفاده می شود. کانتینرهایی که در حمل و نقل بین المللی استفاده می شوند، از جنس فلز مقاوم و محکمی ساخته شده اند که به خوبی از کالاهای شما محافظت می کنند. کانتینرها از نظر محتویات داخل، چک و بازرسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که با اطلاعات ارائه شده توسط صاحب آن محموله مطابقت دارد یا خیر.

[irp posts=”4395″ ]

منظور از کانتینر متعلق به حامل چیست؟

آیا تا به حال اصطلاح “COC” را شنیده اید؟ اصطلاح “COC” مخفف کلمات Carrier Owned Container  است که معادل آن در زبان فارسی “کانتینر متعلق به حامل” است. همانطور که از نام کانتینر متعلق به حامل مشخص است، به کانتینری گفته می شود که متعلق به حامل بوده و به واردکنندگان و صادرکنندگان اجاره داده می شود؛ بنابراین، حامل، مسئول آن کانتینر به شمار می آید و بخش کثیری از زنجیره حمل و نقل بین المللی که شامل همان کانتینر می شود را هم کنترل می کند.

کانتینر متعلق به حامل (COC)
کانتینر متعلق به حامل در حمل و نقل بین المللی

کاربرد کانتینر متعلق به حامل در حمل و نقل بین المللی

کاربرد و استفاده از کانتینر متعلق به حامل، آسان است. وقتی شما از کانتینر متعلق به حامل استفاده می کنید، در واقع، از حامل، کانتینری را اجاره می کنید تا محموله کشتی شما را حمل کند. شما برای حمل و انتقال محموله ای از نقطه ای به نقطه دیگر، نرخ مشخصی را به حامل می پردازید و آنها مسئول تامین کانتینر و تحویل محموله ها در زمان مناسب هستند.  کانتینر متعلق به حامل برای حمل و نقل های بین المللی استاندارد به روش  FCL (بار کامل یک کانتینر) و  LCL (کمتر از بار یک کانتینر)، بهترین گزینه به شمار می آید.

معمولا، به این دلیل استفاده از کانتینر متعلق به حامل ساده تر است که نیازی نیست نگران الزامات و قوانین حمل کانتینرها مثل دریافت گواهی، ارزش، کد شناسایی، فضای مورد نیاز و غیره باشید.

مزایای کانتینر متعلق به حامل در حمل و نقل بین المللی

کانتینر متعلق به حامل مزایای زیادی را در حمل و نقل بین المللی به دنبال دارد؛ مثلا:

– حمل و نقل ارزان قیمت و بسیار سریع: کانتینر متعلق به حامل، امکان حمل و نقل ارزان قیمت را برای شما فراهم می کند و از طرفی، با توجه به سرعت بالایی که در تحویل کالا به این روش وجود دارد، نسبت به سایر روش های حمل و نقل، برتری دارد.

– عدم تاخیر در زمان تحویل محموله: اکثر کانتینرهایی که با کشتی های باری حمل می شوند، دارای اطلاعاتی هستند که بر روی آنها درج شده است. به این صورت، محموله خیلی سریع به صاحب آن تحویل داده می شود.

– امنیت بالا: در کانتینر متعلق به حامل، امنیت محموله هم به خوبی تامین می شود تا به شیوه ای کاملا ایمن به مقصد برسد. تمامی کالاهایی که در کانتینر گذاشته می شوند، به خوبی مهر و موم می شوند. به عبارت دیگر، هیچ شی خارجی ای در تماس با محموله شما قرار نمی گیرد تا آسیبی به آن وارد کند. علاوه بر این، حتی وجود شرایط نامساعد آب و هوایی هم هیچ تاثیری بر روی کالاهای شما نمی گذارد. حتی جالب است بدانید که بذنه متالیک یا فلزی کانتینر حتی توسط دزدها هم نمی تواند به راحتی شکسته شود.

– امکان حمل محموله های مختلف: شما می توانید انواع کالاها، از مواد اولیه گرفته تا مواد غذایی و مایعات را در کانتینر قرار دهید. حداقل وزن محموله ای که می توان با کانتینر حمل کرد، ۱ تن است؛ بنابراین، می توان حتی انواع مختلفی از ماشین ها را هم با کانیتنر حمل کرد.

نتیجه

اگر شما به طور منظم به تجارت بین المللی اشتغال ندارید، استفاده از کانتینرهای حامل برای شما بهتر است.  کانتینر متعلق به حامل هم مانند هر چیزی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. مزایای کانتینر متعلق به حامل در حمل و نقل بین المللی، از حمل و نقل ارزان سریع با امنیت بالا گرفته تا امکان حمل محموله های مختلف را در بر می گیرد. آیا شما هم قصد دارید کالاهایی را از کشورهای دیگر وارد یا صادر کنید؟ نظر شما در مورد کانتینر متعلق به حامل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید