About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

MSC

بزرگترین کشتی باربری جهان

MSC Gülsün، کلاس جدیدی از کشتیهای باربری و جز پیشگامان نوآوری کشتی سازی است که عملکرد زیست محیطی را در اولویت قرار می دهد. MSC در حال حاضر بزرگترین کشتی حمل و نقل کانتینری است که کمترین اثر کربن را به دلیل طراحی منحصر به فرد خود در آب ها دارد.

این کشتی باربری در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت سامسونگ در کره جنوبی ساخته شده و در حال حاضر زیر پرچم کشور پاناما در حال بهره برداری است.

این کشتی ۴۰۰ متر درازا و حدود ۶۱.۵ متر پهنا دارد. این کشتی غول پیکر با ظرفیت حدود ۲۳ هزار TEU می تواند بیش از ۲۰۰۰ کانتینر را در خود جای دهد. سیستمی که در آن قابلیت گنجایش کانتینر ها هم درون کشتی و هم روی عرشه آن افزایش یافته تا اثر کربن کمتری از خود در طبیعت باقی بگذارد.

در کشتی MSC مسایل آیرودینامیکی به طرز قابل توجی بهینه شده است. قوس پیازی این کشتی که نحوه جریان آب در اطراف بدنه کشتی را تغییر داده و هدایت می کند، به خوبی بهینه شده است. با بهینه شدن این قوس شناوری جلوی این کشتی افزایش و در عوض مصرف سوخت آن نیز تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

قوس پیازی کشتی ها

MSC از نسل جدید سکان و پروانه پیازه استفاده کرده است. بدنه این کشتی از نوع حفاطت دو لایه است.

MSC کیفیت زندگی بهتری را برای کارمندان و کارکنان خود در کشتی فراهم آورده است. کابین های یکنفره برای هر اعضای کشنی، سالن ورزش، سونا و.. تنها بخشی از این امکانات است.

سیستم اطفا حریق این کشتی باربری نیز از نوع سیستم اطفاء حریق ساختمان های بلند و دو گانه است.

ویژگی های شگفت انگیز کشتی باربری MSC

ویژگی های کشتی MSC
ویژگی های کشتی MSC

۱- کلاسی جدید از باربری کانتینری پایدار است

کلاس Gulsun کمترین اثر کربن را در ازای هر کانتینر دارد.

دی اکسید کربن تولید شده در هر حمل و نقل ۴۸ درصد کمتر است.

در این نوع کلاس کشتی سیستم پاکسازی گاز های خروجی هیبریدی کار گذاشته شده است (EGCS)

۲-طول و عرض شگفت انگیز

طول این کشتی که ۴۰۰ و عرض آن ۶۱.۵ متر است می تواند در خود ۴ زمین فوتبال (۶۰*۱۰۰) را جای دهد. همچنین طول این کشتی بلندتر از برج ایفل است ( ارتفاع برج ایفل ۳۲۴ متر است)

۳- برای حمل این کشتی نیروی عظیمی نیاز است.

۱.۳۵۸ هواپیمای بویینگ ۷۴۷، ۴۴ قطار ۸۰۰۰ فوتی و ۱۴.۰۷۲ تریلی سنگین

حجم کشتی MSC چه قدر است؟

کشتی Gulsun MSC می تواند در خود ۸ میلیون پانل خورشیدی، ۴۷.۵۱۲ خودرو، ۲۲۳ میلیون موز، ۲.۹۴ میلیون ماشین لباسشویی و ۳۸۶ میلیون جفت کفش را در خود جای دهد.