About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

 نقش کانتینر SecuraCam در حمل و نقل بین المللی

در حمل و نقل بین المللی امنیت کانتینرها همواره در دنیای لجستیک دارای اهمیت بوده و از طریق استانداردسازی‌های مختلف مانند ISO 1496-1 قالب‌بندی و تعریف‌شده است. یک کانتینر حمل و نقل دارای مهروموم‌های مختلفی دارد که برخی از آنها بر اساس استاندارد و سایر آنها برای امنیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانتینر SecuraCam کانتینر حمل و نقلی است که بر اساس دستورالعمل استاندارد ISO 1496-1 ساخته شده و دارای مهروموم‌های اضافی در پایین کانتینر است. این مهروموم اضافی برای جلوگیری از سرقت کالا، دزدی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.

استفاده از کانتینر SecuraCam به دلایل و موقعیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. ما در این مقاله به بررسی این نوع کانتینرها و چگونگی پیدا کردن مهروموم‌های اختصاصی در آنها پرداختیم.

مهروموم کانتینر SecuraCam کجا قرارگرفته است؟

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، محل مهروموم اضافی (که به آن SecuraCam نیز گفته می‌شود)، مطابق با دستورالعمل ISO 1496-1 (نسخه ۵) در پایین نوار قفل سمت چپ، روی در سمت راست قرار دارد.

کانتینر SecuraCam
کانتینر SecuraCam

زمانی که کانتینر از کالا پر می‌شود، درجاهای استانداردی مهروموم می‌شود. در صورت نیاز به امنیت اضافی، یک مهروموم دیگر باید در پایین کانتینر حمل و نقل در موقعیت SecuraCam قرار می گیرد.

کانتینر SecuraCam را از کجا تهیه کنیم؟

کانتینرهایی که پس از سال ۲۰۰۴ ساخته شده‌اند باید با آخرین دستورالعمل‌های ISO مطابقت داشته باشند و دارای محل مهروموم در پایین خود باشند.

هنگام رزرو خدمات شرکت‌های حمل و نقل یا حامل، معمولاً یک کانتینر خالی در اختیار کامیون دار یا معرف مالک بار قرار می‌دهند. درصورتی‌که کانتینر SecuraCam درخواست داده باشید، حامل یا شرکت یک کانتینر مطابق دستورالعمل ISO 1496-1 با یک مهروموم پیچی اضافی برای موقعیت مهروموم SecuraCam برای شما در نظر می‌گیرد. بنابراین، اگر یک کانتینر SecuraCam نیاز دارید، حتماً باید شرکت حامل را در جریان انتخاب خود قرار دهید.

چه نوع مهروموم برای کانتینر SecuraCam استفاده می‌شود؟

مهروموم‌هایی که از امنیت بالایی برخوردارند مثل مهروموم‌های پیچی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مهروموم‌های سیمی هم پرکاربرد هستند. بسته به نیازهای صاحب محموله، خطوط کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی و بر اساس مقررات محلی، نوع مهروموم مناسب را پیشنهاد می‌دهند.

چه زمانی از کانتینر SecuraCam استفاده کنیم؟

تمام کانتینرهایی که در حمل و نقل بین المللی استفاده می‌شوند باید دارای مهروموم با امنیت بالا و استاندارد باشند. کانتینرهای SecuraCam معمولاً برای کالاهای باارزش، خاص یا صادرات و واردات به و از مناطق با ریسک امنیتی بالا درخواست می‌شود. کانتینر SecuraCam در حمل و نقل کالاهای زیر کاربرد دارد:

  • کالا باارزش بالا: کالاهای ارزشمند مانند ماشین‌آلات، وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه، عتیقه‌جات و.. اغلب از مهروموم SecuraCam استفاده می‌کنند.
  • کالاهای حفاظت‌شده یا ویژه: کالاهایی مثل نمونه‌های اولیه، محصولات درحال‌توسعه، کالاهای ویژه، محصولات باارزش معنوی بالا اغلب با مهروموم‌های اضافی امنیتی حمل و نقل می‌شوند.
  • واردات یا صادرات به مناطق پرخطر: مناطقی که مستعد دزدی دریایی یا سرقت هستند (معمولاً آفریقا، آسیای جنوب شرقی) در حمل و نقل کالاها نیازمند این کانتینرها هستند

کانتینر SecuraCam با مهروموم‌های اضافی در کنار هزینه کم، امنیت بالاتری برای صاحبان کالا در حمل و نقل بین المللی ارائه می‌دهند. ازآنجایی‌که اکثر کانتینرها طبق دستورالعمل ISO 1496-1 تولید می‌شوند، یک مهروموم اضافی تنها چیزی است که لازم دارند.

چه نوع شرکت‌هایی کانتینرهای SecuraCam نیاز دارند؟

شرکت‌هایی که کالاهای ارزشمند را در سطوح بین المللی و در مکان‌هایی که خطر نقص امنیتی در آن وجود دارد، کانتینرهای SecuraCam را سفارش می‌دهند. برای مثال شرکت‌های برندهای لوکس، پوشاک، خودروسازی، شراب و مبلمان از این کانتینرها در حمل و نقل بین المللی استفاده می‌کنند.

آیا مهروموم SecuraCam اجباری است؟

مهروموم اضافی SecurCam برای کانتینرها اجباری نیست. درواقع این نوع مهروموم یک لایه حفاظتی است که فرستنده و گیرنده کالا به‌صورت اختیاری برای کاهش خطرات امنیتی از آن استفاده می‌کنند. به‌طورکلی تمام کانتینرها می‌بایست حداقل دارای یک مهروموم بر اساس استاندارد داشته باشند. مهروموم‌های دیگر کاملاً اختیاری هستند.

هزینه مهروموم SecuraCam چه قدر است؟

در حمل و نقل بین المللی، حاملان کالا معمولاً زمانی اقدام به بارگیری یا حمل کانتینر می‌کنند، که کانتینر با دستورالعمل‌های استاندارد ISO 1496-1 مطابقت داشته باشند. درنتیجه برای کانتینرهای SecuraCam که ویژه هستند هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. بااین‌حال، برای مهروموم‌های اضافه که امنیت کانتینرها را بالا می‌برند، باید به شرکت‌های حمل و نقل بین المللی هزینه پرداخت کنید.

معمولاً ایجاد مهروموم اضافی بسته به نوع حمل و نقل بین المللی بین ۵ تا ۱۰ دلار هزینه دارد. این هزینه بر اساس استاندارد مهروموم مربوط به کانتینر محاسبه می‌شود. هنگام استفاده از مهروموم‌های سیمی یا جی‌پی‌اس دار در موقعیت SecuraCam، شرکت‌های حمل و نقل هزینه اضافی دریافت نخواهد کرد.

استفاده از کانتینر SecuraCam در حمل و نقل کالاهایی که امنیت بالای آنها موردنیاز است، رایج است. این کانتینرها یک جای مهروموم اضافه در قسمت پایین دارند که بر اساس دستورالعمل‌های استاندارد ISO 1496-1 منطبق هستند.

تگ ها:

دیدگاهتان را بنویسید