About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

کانتینر حمل پوشاک در حمل و نقل بین المللی

کانتینر حمل لباس یا GOH در حمل و نقل بین المللی

با رشد بالای صنعت مد و خرده‌فروشی در سال‌های اخیر بیشتر پوشاک با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل بین المللی جابه‌جا می‌شوند. این روزها برای بالا بردن کیفیت حمل و نقل پوشاک از کانتینر حمل پوشاک یا GOH استفاده می‌شود.

کانتینر حمل پوشاک یا GOH چیست؟

کانتینر حمل لباس در واقع محفظه خشکی است که در آن پوشاک به صورت رشته ای و توسط میله آویزان نگه داشته می‌شوند. این خدمات عموماً توسط شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خاص به منظور رفع نیازهای صنعت پوشاک و مد ارائه می‌شود.

هدف اصلی حمل و نقل بین المللی پوشاک با استفاده از کانتینر حمل و نقل GOH صرفه‌جویی در زمان و حفظ کیفیت پوشاک است. در این روش نیازی به تا کردن و بسته‌بندی پوشاک نیست. کانتینرهای GOH معمولاً توسط خرده فروشان پوشاک مطرح که پوشاک با ارزش مثل کت و شلوار، پیراهن‌های گران‌قیمت و … را در خط تولید خود جا به جا می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع کانتینر حمل لباس در حمل و نقل بین المللی

کانتینرهای GOH در دو نوع تولید می‌شوند: رشته ای یا String، میله ای یا Bar. بسته به نوع لباس هر کدام از نوع میله ای یا رشته ای، مزیت‌های برتری دارند. البته می‌توان ترکیبی از هر دو پیکربندی را انتخاب کرد.

ما در بخش‌های بعدی کانتینرهای حمل پوشاک و مزایای هر کدام را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

[irp posts=”4395″ ]

مشخصات کانتینر حمل پوشاک

کانتینرهای حمل پوشاک معمولاً دارای محفظه‌های خشک بین ۲۰ یا ۴۰ اینچی هستند. فضای داخلی این محفظه‌ها به‌گونه‌ای پیکربندی شده است که بتوان پوشاک را از آنها آویزان کرد.

سیستم میله ای

در سیستم میله ای، کانتینر حمل پوشاک از چند ردیف میله تشکیل شده‌اند که می‌توان ارتفاع آنها را تغییر داد. این میله‌ها با توجه به نوع لباس‌های ارسال شده از یکدیگر فاصله دارند و می‌توانند به صورت یک یا دو طبقه تنظیم شوند.

کانتینر حمل پوشاک میله ای
کانتینر حمل پوشاک میله ای

معمولاً در حمل و نقل لباس‌های سنگین‌تر مانند کت‌های ضخیم، کت و شلوار یا حتی کت از کانتینر حمل پوشاک میله‌ای استفاده می‌شود. هر میله می‌تواند وزنی در حدود ۳۰۰ کیلوگرم تا ۵۰۰ کیلوگرم را تحمل کند.

سیستم رشته‌ای

با سیستم رشته‌ای، کانتینر حمل پوشاک از رشته‌هایی که به میله‌های افقی گره خورده است تشکیل شده. این رشته‌ها به صورت عمودی آویزان می‌شوند. با این سیستم می‌توان چندین لباس را روی یک رشته آویزان کرد تا از حداکثر ظرفیت کانتینر استفاده شود.

هر سیستم از کانتینر حمل پوشاک در حمل و نقل بین المللی از نظر تعداد ردیف‌های میله و فاصله بسته به نوع لباس انعطاف پذیری مخصوص به خود را دارد.

کانتینر حمل پوشاک رشته ای
کانتینر حمل پوشاک رشته ای

در حالی که سیستم رشته فقط حاوی یک میله قابل تنظیم است و هر میله دارای ۲۰ رشته است. در هر رشته هم حدود ۸ تا ۱۲ گره برای آویزان کردن وسایل لباس وجود دارد. سیستم کانتینر حمل پوشاک از نوع رشته‌ای برای لباس‌های سبک‌تر و نازک‌تر مناسب است.

در مقابل سیستم میله‌ای برای لباس‌های سنگین‌تر مفیدتر است و بسته به نیازهای حمل و نقل بین المللی می‌توان آن را در یک یا دو ردیف پیاده‌سازی کرد.

مقایسه کانتینر حمل پوشاک با کانتینر معمولی

هر دو این کانتینرها اگرچه ابعاد خارجی یکسانی دارند؛ اما کانتینر حمل پوشاک نیاز به مقاوم سازی داخلی دارند. در این فرایند تبدیل، برخی تنظیمات ابعادی توسط فرستنده یا شرکت حمل و نقل بین المللی که مالک کانتینر است، انجام می‌شود.

کانتینرهای GOH دارای قفسه، میله، پوشش و رشته هستند. این اجزا باعث ایمنی بیشتر کالا در حین حمل و نقل بین المللی می‌شود. برای استفاده این نوع کانتینرها باید درباره تعداد و نوع پوشاک با شرکت حمل و نقل بین المللی تماس بگیرید.

 

مزایای کانتیر حمل پوشاک در حمل و نقل بین المللی

حمل پوشاک در حمل و نقل بین المللی
حمل پوشاک در حمل و نقل بین المللی

استفاده از کانتینر حمل پوشاک در مقایسه با حمل و نقل پوشاک در کارتن مزایای زیادی دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای این سیستم عبارت‌اند از:

  • حفظ کیفیت لباس‌های با ارزش: برای لباس‌هایی که قابل تا شدن نیستند یا نمی‌توان در کارتن‌های معمولی قرار داد.
  • کاهش فرایند فعالیت‌های بسته‌بندی / بازکردن کالا: استفاده از کانتینرهای حمل پوشاک باعث صرفه‌جویی در زمان انجام کار شده و دیگر نیازی به تثبیت پالت‌های حمل نیست.
  • عدم نیاز به اتو کردن لباس: در این سیستم دیگر شما نیازی به اتو کردن مجدد لباس‌هایی که در حین حمل و نقل بین المللی چروک شده‌اند ندارید. این امر باعث صرفه‌جویی در زمان و عمر بیشتر پوشاک گران‌قیمت می‌شود.
  • کاهش هزینه‌های حمل و نقل بین المللی: به جای استفاده از کارتن برای بسته بندی لباس، آنها روی چوب‌لباسی و میله قرار می‌گیرند. با این کار زمان بارگیری کانتینر تا حد زیادی کوتاه شده و پوشاک بیشتری را می‌توان حمل و به فروش رساند.
  • افزایش سرعت به‌روزرسانی انبار فروشگاه‌ها: با افزایش حجم جابه‌جایی پوشاک با این روش، می‌توان به‌سرعت موجودی کالا را افزایش داد.
  • سریع‌تر شدن بررسی کیفی پوشاک: به‌جای بازکردن کارتن‌های جداگانه و مهروموم مجدد آن‌ها، می‌توان کیفیت پوشاک ارسالی و دریافتی را در همان کانتینر مورد بررسی قرار دارد

کانتینر حمل پوشاک را از کجا سفارش بدهم؟

یک نوع کانتینر حمل پوشاک
یک نوع کانتینر حمل پوشاکدر حمل و نقل بین المللی

اکثر حامل‌ها، کانتینرهای GOH را ارائه می‌دهند. حتی می‌توان این نوع کانتینرها را نیز به طور اختصاصی سفارش داد و مجدداً کانتینرها به حالت استاندارد خود باز گرداند. برای تعیین تعداد بهینه از لباس‌هایی که می‌توانند در هر کانتینر GOH حمل شوند، حتماً با شرکت حمل و نقل بین المللی مورد نظر مشورت کنید.

بسته به زنجیره تأمین کالا، بهتر است با شرکت‌های حمل و نقل ۳PL نیز کار کنید. این شرکت‌ها قادر به برنامه‌ریزی و هماهنگی محموله‌های GOH از طرف شما خواهد بود.

هزینه کانتینر حمل لباس چقدر است؟

نرخ کانتینر GOH بسته به کرایه حمل و نقل دریایی و جاده‌ای متفاوت است. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی معمولاً درصدی را به نرخ استاندارد حمل و نقل دریایی خود برای نصب تجهیزات این کانتینرها اضافه می‌کنند. بهترین کار این است که برای جزئیات خدمات و الزامات محموله پوشاک خود با شرکت حامل مورد نظر خود تماس بگیرید.

خلاصه:

با افزایش استفاده از پوشاک و توجه به مد در این حوزه، صنعت پوشاک پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. در این میان بر اساس عرضه و تقاضا و توجه به کیفیت حمل پوشاک در حمل و نقل بین‌المللی استفاده از کانتینرهای حمل پوشاک رواج پیدا کرده است. استفاده از کانتینرهای GOH علاوه بر کاهش فرایند بسته‌بندی و هزینه‌ها، کیفیت انتقال پوشاک را بالا برده است.

منبع: 

www.freightcourse.com

دیدگاهتان را بنویسید