About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

pss در حمل و نقل

اصطلاح Peak Season Surcharge) PSS) در حمل و نقل بین المللی

اصطلاح Peak Season Surcharge) PSS) در صنعت حمل و نقل بین المللی مربوط به هزینه‌ای اضافه‌ای است که به عنوان جریمه برای حمل و نقل کالاها در فصول پرفروش یا با بازدید بالا به مشتریان تحمیل می‌شود. این هزینه برای پوشش هزینه‌های مازاد حمل و نقل در زمان‌هایی که تقاضای کالا بالا و منابع محدود است، اعمال می‌شود.

PSS در بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا اعمال می‌شود، به خصوص در صنایعی که فصلی‌اند یا دارای تقویم کاری خاصی هستند، مانند صنایع مرتبط با فروشگاه‌های بزرگ، تعطیلات، فصول ل برداشت محصولات کشاورزی و غیره. در این صنایع، تقاضای کالا با نزدیک شدن به زمان پیک به تدریج افزایش می‌یابد و در مدتی مشخص به اوج خود می‌رسد. به عنوان مثال، در فصل تعطیلات، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل از PSS استفاده می‌کنند. در این فصل، تقاضا برای حمل و نقل کالاها افزایش می‌یابد و به دلیل بارگیری بیش از حد، استفاده از کانتینرها و کامیون به صورت مرتب در جاده‌ها کاهش می‌یابد؛ بنابراین، برای پوشش هزینه‌های بیشتر، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل PSS را اعمال می‌کنند.

چرا از PSS استفاده می‌کنیم؟

درک هزینه PSS برای مشتریان ممکن است مشکل‌ساز باشد. بسیاری از مشتریان ممکن است فکر کنند که این جریمه بدون هیچ گونه توجیه و دلیل خاصی روی حمل و نقل کالاهااعمال می‌شود. به بیان دیگر، PSS به دلیل فصول برداشت محصولات، فرا رسیدن تعطیلات و یا دلایل دیگری که باعث افزایش تقاضا می‌شوند، لازم است. هزینه PSS به شرکت‌های حمل و نقل کمک می‌کند که هزینه‌های اضافی خود را پوشش داده و تحت هیچ شرایطی سود خود را کاهش ندهند.

اصطلاح اضافه هزینه‌های فصل پرتقاضا Peak Season Surcharge (PSS) یک هزینه اضافی در صنعت حمل و نقل بین المللی برای پوشش هزینه‌های بیشتر در زمان‌های تقاضای بالای کالا به کار می‌رود. در بسیاری از موارد، شرکت‌های حمل و نقل بدون اعمال PSS نیز قادر به مدیریت هزینه‌های خود هستند، به همین خاطر PSS معمولاً برای کالاهای خاص یا مسیرهای خاص اعمال می‌شود.

چطور اضافه هزینه‌های فصول پیک را کم یا حذف کنیم؟

کاهش هزینه های PSS
کاهش هزینه های PSS

در صورتی که مشتریان نخواهند متحمل هزینه PSS شوند، می‌بایست زمان حمل و نقل کالاهای خود را در فصل‌های پرفروشی بهبود بخشیده یا در فصول غیر پیک این کار را انجام دهند. البته، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل برای اینکه اعتماد مشتریان را حفظ کنند، سعی می‌کنند تا اطلاعات لازم را در رابطه با PSS به مشتریان خود ارائه داده و شرایط اعمال PSS را شفاف سازی کنند.

برای کاهش هزینه‌های PSS، می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

  • برنامه ریزی مؤثر: با برنامه ریزی مناسب، می‌توانید از افزایش هزینه‌های PSS جلوگیری کنید. برای مثال، برنامه ریزی قبلی برای ارسال بار در فصل پاییز و زمستان به جای فصل تابستان می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های PSS شود.
  •  مذاکره با شرکت‌های حمل و نقل کالا: با مذاکره می‌توانید تخفیف‌های خاصی برای کاهش هزینه‌های PSS دریافت کنید.
  •  بررسی سایر روش‌های حمل و نقل کالا: بررسی سایر روش‌های حمل و نقل مانند جاده‌ای یا دریایی، می‌تواند به کاهش هزینه‌های PSS کمک کند.
  • استفاده از روش‌های نوین حمل و نقل بار: همچون حمل و نقل هوشمند و فناوری‌های جدید، کانتینری و …
  • استفاده از خدمات ترکیبی حمل و نقل: استفاده از خدمات ترکیبی مانند حمل و نقل دریایی و هوایی و افزایش سرعت حمل کالا
  • استفاده از تکنولوژی: استفاده از تکنولوژی، مانند سامانه‌های خودکار و ردیابی بار. این سامانه‌ها با کاهش زمان‌های بارگیری و تخلیه و بهبود روند حمل و نقل کالا، می‌توانند به افزایش کارآیی و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.
  • جستجوی شرکت‌های مقرون به صرفه: می‌توانید قیمت‌های شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و شرکت مناسبی را برای حمل و نقل کالا خود انتخاب کنید.
  • درخواست پیش پرداخت: درخواست پیش پرداخت به شرکت حمل و نقل بار می‌تواند به کاهش هزینه‌های PSS کمک کند. با درخواست پیش پرداخت، می‌توانید از تخفیف‌های خاصی برای کاهش هزینه‌های PSS بهره مند شوید.
[irp posts=”4537″ ]

اصطلاح PSS یکی از اصطلاحات مهم در صنعت حمل و نقل بین المللی است. هزینه PSS در صنعت حمل و نقل بین المللی به عنوان یک هزینه اضافی برای حمل و نقل کالاها در فصل‌های پرفروش استفاده می‌شود. مطالعه و بررسی این اصطلاح برای تمامی افرادی که در این صنعت فعالیت دارند، ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید