About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

راهنمای پزشکی در حمل و نقل دریایی
20 فروردین 1402 BRD Shipping بدون دیدگاه

متدهای جدید پزشکی در حمل و نقل دریایی

به تازگی یک راهنمای پزشکی جدید حمل و نقل دریایی برای تمامی کشتی ها از سوی انجمن مالکان کشتی در حوزه اتاق بین المللی کشتیرانی منتشر شده است. فردی به نام استفان کاتن که دبیر کل فدراسیون بین المللی کارگران در حوزه حمل و نقل است. او در هنگام استقبال از کشتی جدیدش گفت، وقتی فردی بیماری است و یا تصادفی برای او رخ می دهد و یا جراحتی در هواپیما برای فرد مورد نظر پیش می آید، تمامی خدمه سعی در کمک رسانی به او دارند در صورتی که ممکن است فاصله ای با هم داشته باشند.

آنها ممکن است به هیچ گونه اینترنتی دسترسی نداشته و حتی فاصله زیادی برای مراجعه به بیمارستان نیز داشته باشند. راهنمای پزشکی مربوطه در خصوص کشتی ها و مالکان آنها مواردی را در این خصوص مورد بحث قرار می دهد.

در چنین شرایطی داشتن راهنمایی های پزشکی جدید می تواند یک تفاوت واقعی جهت محدود سازی برخی پیامدها برای ما ایجاد کند. به خصوص پیامدهایی که ممکن است خطرات جانی و مالی برای دریانوردان و ماهیگیران ایجاد نماید و ما نیز باید به آن توجه داشته باشیم چون از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی جزییات راهنمای پزشکی بین المللی در حمل و نقل دریایی

اولین نسخه از راهنمای پزشکی بین المللی که به تازگی وارد بازار شده است و مناسب دریانوردان و ماهیگیران نیز است هزینه ای در حدود ۲۲۵ پوند را به خودش اختصاص می دهد. شما می توانید در این دفترچه راهنما به یک سری اصول در خصوص خدمه و تیم های ساحلی دسترسی داشته باشید. آخرین دانش پزشکی نیز با توضیحات کامل و به صورت بسیار واضح در اختیار شما قرار می گیرد و در واقع به بهترین روش های پزشکی جدید در حوزه حمل و نقل دریایی دسترسی خواهید داشت.

جعبه کمک های اولیه در کشتی

جعبه کمک های اولیه در حمل و نقل دریایی و کشتی ها
جعبه کمک های اولیه در کشتی ها الزامیست

معمولا در تمامی کشتی ها، جعبه کمک های اولیه وجود دارد. این جعبه دارای برخی داروها است که در تمامی جهان وجود دارند. در صورتی که فرد در کشوری دیگر است به راحتی می تواند داروهای مربوطه را از همان کشور تهیه نماید.

تیم های پزشکی در هر کشتی حضور دارند و البته در صورت بروز هرگونه خطر، تیم پزشکی مربوطه می تواند به راحتی موقعیت خطر را ارزیابی نماید.البته سالانه در بسیاری از نشریات مختلف نیز در حوزه متدهای پزشکی صحبت هایی به میان می آید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که متدهای پزشکی مربوطه مناسب آن دسته از افرادی است که بیشتر در حوزه حمل و نقل دریایی حضور دارند.

براساس مقررات بین المللی تمامی صاحبان کشتی ها باید دارای یک راهنمای پزشکی در کشتی های خودشان باشند.

این راهنما به تمامی افراد این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانند به مواردی که می خواهند دسترسی داشته باشند. یادگیری و البته فراگیری روش های پزشکی در این راهنما به خوبی توضیح داده شده است. به عنوان مثال روبرو شدن با وضعیت های خیلی بد اورژانسی از مواردی است که فرد باید در هنگام مواجه با آن اقدامات لازم را انجام دهد.

[irp posts=”4797″ ]

در خصوص متدهای مربوطه باید به این نکته اشاره کرد که تمامی متدها دارای یک سری موارد جهت ارزیابی عملکرد تیم پزشکی هستند. باید در نظر داشته باشید که در حوزه حمل و نقل بین المللی دریایی تمامی تجهیزات مربوطه که بیمار به آن نیاز دارد باید مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد متخصصین متدهای پزشکی در حمل و نقل دریایی

یکی از مهمترین موارد دیگر این است متخصصین در این حوزه حرف اول را خواهند زد. باید بدانیم استفاده از یک متخصص در حوزه متدهای پزشکی گنجانده شده است. افراد باید در نظر داشته باشند که در حمل و نقل دریایی ممکن است مشکلات زیادی رخ دهد. این مشکلات نیز باید زیر نظر یک پزشک حل شوند. استفاده از کمک های بصری سه بعدی و استفاده از برخی جداول و نمودارها و ارزیابی سوالات عملی در راهنما به صورت ساده و بسیار روان در این خصوص توسط پزشکان متخصص بررسی می شود.

روندهای جامع و کاملی نیز در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد. در تمامی شرکت های کشتیرانی نیز باید از پشتیبانی پزشکی مدرن به طور کامل استفاده شود. استفاده از راهنمایی های جدید نیز می تواند باعث شود تا کیفیت مراقبت های پزشکی نیز افزایش یابد. البته باید خاطر نشان کنیم، روش هایی که در متدهای جدید پزشکی در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند تنها باید دارای یک هدف معین باشند، بلکه  آن هدف نیز سلامتی تمامی افراد داخل کشتی را به خودش اختصاص می دهد.

الزامات مربوطه جز مقررات و کنوانسیون های بین المللی است به طوری که تمامی آنها استاندارهای روبه رشدی را به خودشان اختصاص می دهند. داشتن سلامتی در واقع باعث می شود تا به عنوان دریانورد و ماهیگیر بتوانیم بهتر خودمان را با کسب و کارمان سرگرم سازیم. این مورد یکی از مهمترین چالش هایی است که خدمه تیم کشتی ها باید به آنها در حوزه حمل و نقل دریایی توجه داشته باشند.

نکته اصلی شیوه های حمل و نقل است که باید با کیفیت تمام از طریق روش دریایی صورت گیرد.

البته باید در نظر داشته باشیم که تمامی متدهای پزشکی جدید ممکن است برای برخی افراد کارکرد داشته باشند و برای برخی افراد نیز هیچ گونه کارکردی نداشته باشند. تمامی کارکردهای آنها را نیز باید بر مبنای نحوه استفاده از این متدها در نظر داشته باشیم. باید بدانید که متخصصین در حوزه متدهای پزشکی جدید در حمل و نقل حرف اول را می زنند. در صورتی که در حوزه حمل و نقل دریایی فعالیت دارید باید در نظر بگیرید که استفاده از یک متخصص بسیار ضروری نیز به نظر خواهد رسید.

در این مقاله ما متدهای پزشکی جدید در حمل و  نقل دریایی و حفظ سلامتی افراد در آن را بررسی را کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این متدها جز مواردی هستند که در صورتی فرد با مشکل مواجه شود، از طریق همین شیوه ها قادر به کمک به او هستیم.

معمولا افرادی که می خواهند متدهای پزشکی جدید را در حمل و نقل دریایی پیاده سازی نمایند باید متخصص باشند. درواقع اگر پزشکان متخصص باشند، افراد مربوطه در وسط دریا به مشکل برنخواهند خورد و کالایی که  در اختیار دارند به خوبی به مقصد مورد نظرشان خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید