About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

حمل و نقل بین المللی

۹ نکته برای حمل و نقل بین المللی کالا

در حمل و نقل بین المللی وجود تأخیر اجتناب ناپذیر است، به خصوص اگر در این حوزه بی تجربه و یا مبتدی باشید. اما راهکار هایی وجود دارد که می توان با تکیه بر آنها حمل و نقل کم هزینه و به موقعی داشت. ما در این مقاله ۹ راهکار درباره حمل و نقل با هزینه کمتر و به موقع کالا را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید کالاهای خود را ایمن تر از مرزهای بین المللی عبور دهید.

۱. از شرایط و قوانین حمل و نقل بین المللی کالای خود با خبر باشید

صنعت حمل و نقل دارای اصطلاحات متعددی است که گاه گیج کننده است. بهتر است اسناد حمل و نقل کالای خود را به دقت بررسی کنید تا سوء تفاهم های احتمالی را کاهش دهید. مهمترین اصطلاحاتی که باید درک دقیقی از آنها داشته باشید عبارتند از:

  • تاریخ درخواست و ارسال کالا
  • اظهار نامه های گمرکی
  • برگه سبز کالا
  • برگه ترخیص کالا از بندر

۲. اسناد و قرار داده ای حمل و نقل بین المللی را بررسی مجدد کنید

تمام فاکتور ها، قرار داد ها و اسناد مربوط به حمل و نقل بین المللی تان را در رده های مرتبط دسته بندی کنید. بسته به مقصد و روش حمل و نقل کالا، ممکن است به فرم های اضافی نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از کشورها به گواهی بازرسی، سلامت، گواهی مبدا یا موارد دیگر نیاز دارند. برخی از کالا ها برای حمل نیاز به بارنامه دریایی و برخی دیگر نیاز به برنامه های هوایی دارند. بررسی مجدد بارنامه ها قبل از ارسال آنها باعث صرفه جویی در زمان می شود.

مطمئن شوید که کارکنان اعم از مامور تحویل، راننده و … از تمام اطلاعات موجود در اسناد، از جمله وزن و هزینه حمل کالا با خبرند. داشتن اسناد نادرست یکی از شایع ترین دلایل تأخیر در ارسال کالا است.

۳. شرط جریمه را در قرارداد لحاظ کنید

یک تأمین کننده کالای خوب نمی خواهد شما را از دست بدهد. آنها نیاز به کالاهای با کیفیت دارند. قرار دادن یک بند جریمه در قرارداد حمل و نقل بین المللی، به شما کمک می کند تا از صحت عملکرد شرکت حامل و سلامت کالای خود تا مقصد اطمینان داشته باشید. در قرارداد درباره جریمه زمان تأخیر و هر گونه خسارت وارده به کالا به توافق برسید و آن را درج نمایید.

۴. برای آب و هوای نامساعد آماده شوید

آب و هوای نا مساعد مثل طوفانی شدن دریا، مه و کولاک می تواند زمان تحویل کالای شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر آب و هوا به شدت ناپایدار باشد، ممکن است لازم باشد سفارش خود را به تعویق بیندازید یا حتی لغو کنید تا بیشتر از این کسب و کار شما در وضعیت بحرانی قرار نگیرد.

کار با یک شرکت حمل‌ونقل بین المللی که قادر است آب و هوای نا مساعد را مدیریت و برنامه ریزی کند به شما احساس امنیت و قدرت خواهد داد.

۵. مجوزهای حمل و نقل درست را دریافت کنید

برای حمل و نقل بین المللی کالای خود به مکان های درست و بدون تأخیر نیاز به مجوز های درست و مرتبط دارید. اگر در این زمینه دانش لازم یا منابع درستی را ندارید، با شرکت حمل و نقل بین المللی کار کنید که خود خدمات مجوز ارائه می دهد. این شرکت ها می توانند مجوزهای لازم را برای کشورها و مناطقی که کالا از آنها عبور می کند یا ارسال می شود، دریافت کنند.

۶. از اطلاعات حقوقی حمل و نقل کالا با خبر باشید

حمل و نقل بین المللی یک معامله قانونی است. هنگام انجام این کار، علاوه بر رصد قیمت‌های حمل و نقل ، باید حمل و نقل کالای شما به صورت قانونی و مجاز باشد. بنابراین اسناد قانونی این کار را باید سازمان‌دهی کنید.

۷. از انبارهای محلی برای کالا استفاده کنید

انبار های محلی یک راهکار بهتر برای کسب و کار های کوچک و متوسط است. سرمایه گذاری در انبارهای استراتژیک می تواند سرعت تحویل کالا را به مقاصد مختلف افزایش داده و همزمان هزینه ها را نیز کاهش دهد.

۸-با شرکت های حمل و نقل معتبر کار کنید

هر جا صحبت از حمل و نقل کالا به میان می آید، اعتماد حرف اول را می زند. مطمئن شوید که یک شرکت قابل اعتماد را پیدا کرده اید. این کار به شما امکان می‌دهد تا روی خدمات کسب‌وکارتان تمرکز بیشتری کنید. پیدا کردن بهترین شرکت های حمل و نقل بین المللی علاوه بر ایجاد حس اعتماد به نفس بیشتر، گزینه های حمل و نقل بیشتری را پیش روی شما خواهد گذاشت.

[irp posts=”4001″ ]

۹- برای سفارشات خود ردیابی آنلاین و همزمان داشته باشید

ردیابی همزمان کالا یکی از بهترین راهکار ها برای اطمینان از ایمنی و بررسی فرآیند حمل و نقل کالا است. ردیابی سفارشات از ابتدا تا انتها این امکان را می دهد که اطلاعات ردیابی دقیق تری را به مشتریان خود ارائه و درآمد و سود را افزایش دهید.

اگر قصد دارید در مورد حمل و نقل بین المللی کالا بیشتر بدانید، ما گزینه های بیشماری را در اختیار شما قرار می دهیم، با شرکت بیکران راه دریا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید