About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

حمل و نقل بین المللی گل و گیاه

درباره حمل و نقل بین المللی گل و گیاه چه می دانید؟

اکثر مردم و کسب و کارها درباره قوانین و الزامات نحوه ارسال گیاهان اطلاع چندانی ندارند. چه در کار فروش گل و گیاه باشید، چه یک خریدار برای اینکه گیاهان خود را با خیال راحت از جایی به جای دیگر منتقل کنید، نیاز به معلومات و یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر دارید.

ما در یک مجموعه پست سعی کرده ایم درباره انواع روش های حمل و نقل گیاهان، حامل و اینکه چگونه حمل و نقل بین المللی به کسب‌وکارهای باغی در ارسال گیاهان کمک می کند و چگونگی حفاظت از گیاهان در حین حمل و نقل بپردازیم.

نکاتی درباره حمل و نقل گیاهان

اولین گام برای حمل و نقل انواع گیاه، بررسی مقررات کشور ها درین باره است. توجه به الزامات مربوط به محل فرستنده کالا و محل زندگی مشتریان مهم است. برخی از الزامات ارسال گیاهان عبارتند از:

  • مقررات کلی حفاظت از گیاهان، از جمله اقدامات مربوط به آفات
  • مقررات جهاد کشاوری درباره توزیع گیاهان و بذر آنها مثل ممنوعیت صادرات یا واردات برخی از گیاهان
  • برچسب گذاری گیاهان برای حمل و نقل بین المللی
  • دانستن مققرات محل مقصد کالا

به عنوان مثال برخی از کشور ها مثل استرالیا یا آمریکا به دلیل اهمیت صنعت کشاورزی، قوانین سختگیرانه تری برای واردات گیاهان دارند. شما نمی توانید هیچ گونه گیاه مرکباتی را به ایالت کالیفرنیا وارد کنید و برخی گیاهان دیگر باید قبل از ورود به مقصد قرنطینه شوند.

هزینه حمل و نقل بین المللی گیاهان

بسته به نوع گیاهان و بسته بندی آنها، نوع روش حمل و نقل، هزینه هم متفاوت است. به خصوص اینکه زمان در ارسال گیاهان بسیار حیاتی است، نرخ ها نیز متغیر هستند. بنابراین حتما قبل از عقد قرارداد با شرکت حمل و نقل مورد نظر خود صحبت کنید ارسال کنید. مثلا ارسال گیاهان در آخر هفته یا استفاده از روش های اشتباه می تواند هزینه را بالاتر برده و یا حتی شما را دچار خسارت های مالی کند و یا به گیاهان شما صدمه وارد کند.

گیاهان را در اوایل هفته پست کنید و از ارسال گیاهان و گل های زینتی در نزدیکی ایام تعطیلات خودداری کنید.

گیاهان نیاز به حمل و نقل بین المللی سریع دارند

گیاهان باید به سرعت به مقصد خود برسند. هر چه گل و گیاه شما تازه تر باشد، شکننده تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اغلب کسب و کار ها ترجیح می دهند که گیاهان جوانتر را برای  ارسال کنند چرا که به خاطر جثه کوچکشان، هزینه حمل کمتری دارند. USPS، UPS و FedEx از جمله شرکت هایی هستند که می توانند گیاهان را به سرعت حمل و نقل کنند.

[irp posts=”4000″ ]

 به دما و رطوبت توجه کنید

بسته ها و محموله هایی که حاوی گیاه است باید مهر و موم شوند. گیاهان کوچک و جوان می توانند بدون داشتن سوراخ هوا در بسته ها به خوبی حفظ شوند اما گیاهان متوسط نیاز به تبادل هوا دارند. در هوای سرد، بهتر است از سرواخ کردن جعبه ها و بسته ها اجتناب کنید اما اگر گیاهان را در شرایط گرم و مرطوب حمل می کنید، نیاز به سوراخ کردن و تبادل هوا در بسته ها دارید.

اما مهمتر از تبادل هما حفظ دمای مطلوب برای گیاهان است. برای مثل گل هایی مثل ارکیده ها و گیاهان گرمسیری ممکن است نیاز به عایق حرارتی داشته باشند. یا مثلا برای جلوگیری از پژمردگی گل ها و گیاهان در هوای گرم، لازم است تا محیط محموله سردتر باشد. برخی از بسته ها و یا حتی کانتینرها مجهز به عایق های حرارتی کافی و همچنین سیستم خنک کننده هستند که این نیاز را برای مشتری ها فراهم می کنند.

ریشه و ساقه گیاهان را محکم کنید:

ریشه گل ها و گیاهان را در کاغذ مرطوب یا حوله کاغذی بپیچید تا مرطوب بماند، بعد دور آنها پلاستیک بکشید و درون خاک قرار دهید. میزان رطوبت بسته بندی به فصل (دما) و نوع گیاه بستگی دارد. برای برخی از گیاهان باید در خاک نیمه خشک حمل شوند، بنابراین قبل از حمل به آنها آب ندهید، مثل ساکولنت و انواع کاکتوس.

بستن ریشه گیاه برای حمل و نقل

گیاهان گلدانی را قبل از حمل و نقل از گلدان خود خارج کنید. گیاهان و گل های خانگی را با ریشه های عریان حمل نکنید. وقتی گیاه را بسته بندی می کنید مقداری از خاک را روی ریشه ها بگذارید.

اگر به کنترل های دقیق دما نیاز دارید، از شرکت های حامل ۳PL که دارای انبارهای سرد، کانتینر با دمای کنترل شده و کامیون های تبریدی هستند خدمات بگیرید.

برای حمل و نقل بین المللی کالاهای خاص مثل گل و گیاه و آگاهی از نحوه حمل آنها با تیم بیکران راه دریا تماس بگیرید.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید