About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

ایجاد گاراژ ماشین با کانتینرهای حمل و نقل

با کانتینرهای حمل و نقل گاراژ و پارکینگ بسازید

چه قدر با اصطلاح DIY (Do it yourself) آشنا هستید؟ همگی ما به نوعی با ساخت وسایل و یا تعمیر آنها در طول زندگیمان دست و پنجه نرم کرده ایم، از پرورش گل گرفته تا ساخت یک خانه درختی! راستی درباره ساخت یک گاراژ و پارکینگ مسقف برای ماشین چطور؟ خبر خوب این است که می‌توانید از کانتینرهای حمل و نقل برای نگهداری خودرو و حمل و نقل ایمن آنها استفاده کنید.

وقتی صحبت از نگهداری خودرو در کانتینر حمل و نقل می شود، سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد. بیایید با هم درباره این تغییر ماهیت کمی صحبت و تحقیق کنیم

ایده نگهداری ماشین در کانتینر حمل و نقل. خوب یا بد؟

این یک ایده فوق العاده به نظر می رسید. یک کانتینر ۲۰ فوتی می‌تواند به راحتی آخرین مدل‌های خودروها را در خود جای دهد. خوبی کانتینر این است که پوسته فولادی آن ماشین ها را در برابر شرایط جوی و هم سرقت خودرو محافظت می‌کند.

کانتینر حمل و نقل برای خودرو
ساخت گاراژ ماشین از یک کانتینر حمل و نقل

دو روش کلی برای نگهداری خودرو در یک کانتینر حمل و نقل وجود دارد:

  • نگهداری موقت استفاده روزانه: در این روش از کانتینر حمل و نقل به عنوان گاراژ و پارکینگ موقفت استفاده می کنید تا خودرویتان خود را از شرایط مزاحم اطراف دور نگه دارید. برای مثل زمانی که در حال تمیز کردن و یا تعمیر گاراژ اصلی خود هستید، یا می خواهید به مدت کوتاهی ماشینتان را در بیرون پارکینگ نگه دارید یا یک وسیله نقلیه اضافی در اختیار دارید، این روش عالی است. با این کار هر دو خودروی شما با کمترین خسارت در دسترس هستند.
  • نگهداری طولانی مدت: اگر می خواهید خودروی خود را برای مدتی از بالا و پایین کردن در جاده دور نگه دارید و نمی‌خواهید آن را در مسیر ورودی یا خیابان نگهدارید، یا حتی دلتان می خواهد آن را در یک زمان دیگر تعمیر کنید. یا شاید عاشق خودروهای کلاسیک هستید و قصد دارید در مدت طولانی روی آن کار کنید، استفاده از کانتینر های حمل و نقل یک راه چاره عالی است.
[irp posts=”4395″ name=”15 واقعیت جالب درباره کانتینرهای حمل و نقل”]

نحوه نگهداری ایمن ماشین در کانتینر حمل و نقل برای طولانی مدت

وقتی صحبت از نگهداری خودرو در کانتینر حمل و نقل برای مدت طولانی‌تر می‌شود، باید به برخی از جنبه‌های مربوط به کانتینر توجه کرده و حتما به آنها آگاهی پیدا کنید، مثل:

اندازه کانتینر

  • اندازه مناسب را انتخاب کنید: یک کانتینر استاندارد ۲۰ فوتی برای یک ماشین مناسب است. از کانتینر های ۴۰ فوت می توانید برای نگهداری دو خودرو با اندازه متوسط ​​یا یک وسیله نقلیه و گنجاندن یک میز کار / فضای ذخیره سازی در آن استفاده کنید
  • مکان جانمایی کانتینر: برای قرار دادن قانونی و بدون دردسر، بهتر است کانتینر حمل و نقل در زمین متعلق به شما یا جایی که مجوز دارید نگهداری شود. این مکان باید سطح صافی داشته باشد تا بارگیری و نگهداری وسیله نقلیه را برای شما آسانتر کند.
  • عایق بندی کانتینر: نحوه نگهداری ایمن یک ماشین به خصوص اگر کلاسیک و گرانقیمت باشد، مهم است. کانتینرهای حمل و نقل جزء سازه های فولادی هستند و دمای داخل آنها با آب و هوا تغییر می کند. این فرایند می تواند روی رنگ ماشین کلاسیک شما تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از اثرات دمایی بهتر است کانتینر را عایق‌ بندی کنید. چیزی که حداقل باید به آن فکر کنید. البته این کار هنگام کانتینر حمل و نقل خودرو ضروری نیست.

وسیله نقلیه

  • تمیز کردن خودرو: تمیز کردن و واکس زدن قسمت بیرونی خودرو قبل از قرار دادن آن در کانتینر حمل و نقل از رنگ آن در برابر آسیبهای ناشی از اثرات دمایی کمک می کند. تمیز کردن داخل خود رو به شما این ضمانت را می دهد که بعد از مدتهای طولانی نتوانید کپک یا قارچ داخل آن ببینید.
  • تعویض روغن موتور: احتمال خشک شدن و غلیظ شدن روغن موتور قدیمی بیشتر است و استارت زدن خودرو پس از مدتها روشن نشدن را دشوار می کند. این کار به مرور زمان به موتور آسیب برساند. قبل از اینکه ماشین را برای مدت طولانی به داخل کانتینر ببرید، روغن موتورش را عوض کنید.
  • بادکردن بیشتر لاستیک‌ها یا استفاده از جک: لاستیک خودروهایی که برای مدت طولانی در یک مکان قرار می‌گیرند، دچار صافی می شود. درست مثل دوچرخه هایی که در انباری نگه می دارید. باد کردن بیش از حد لاستیک‌ها باعث می‌شود که هنگام نشستن روی زمین فشار داخلی خود را از دست ندهند. از جک هم می توانید برای بالا نگه داشتن چرخ های خودرو استفاده کنید.
  • استفاده از گوه به جای ترمز دستی: اگر نمی خواهید از جک استفاده کنید، به طور قطع چرخ های ماشین با زمین در تماس خواهند بود. در این مواقع، معمولاً ترمز دستی را می کشید تا ماشین حرکت نکند. این کار را نکنید. به خصوص زمانی که ماشین برای مدت طولانی قرار است در کانتینر حمل و نقل نگهداری شود. به جای این کار از یک درپوش یا گوه لاستیکی مخصوص ترمز استفاده کنید. در هر صورت، نکشیدن ترمز دستی نیز دلیلی عالی برای اطمینان از قرار گرفتن درست کانتینر روی یک سطح صاف است.
گوه ترمز در کانتینرهای حمل و نقل
گوه ترمز برای ثابت نگه داشتن خودرو داخل کانتینر
  • ترمینال منفی باتری را جدا کنید: آخرین نکته نگهداری ایمن خودرو در یک کانتینر حمل و نقل جدا کردن سرباتری است که آن را برای طولانی مدت حفظ و از نشت اسید باتری جلوگیری می کند. برای روشن کردن مجدد ماشینتان هم فقط نیاز به وصل مجدد سرباتری ها و تنظیم مجدد تنظیمات الکتریکی خواهید داشت.

اگر به‌ دنبال نگهداری موقت خودرو دارید کانتینرهای ۱۰ فوتی می‌توانند یک وسیله نقلیه کوچک مانند موتور سیکلت یا چند دوچرخه را در خود جای دهند. برای نگهداری ماشین های بزرگتر مثل پراید و پژو کانتینرهای ۲۰ فوتی مناسب هستند. اگر به دنبال نگهداری دائمی تر هستید یا می خواهید یک گاراژ بزرگتر داشته باشید محدوده کانتینرهای حمل و نقل ۲۰ فوتی و ۴۰ فوتی همان چیزی است که شما نیاز دارید.

راستی برای حمل و نقل خودرو با کانتینر و آشنایی با خدمات بیشتر با ما تماس بگیرید.

منبع:

www.philspace.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید