About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

چالش های حمل و نقل بین المللی

بزرگترین چالش های حمل و نقل بین المللی دریایی

صنعت حمل و نقل بین المللی دریایی در طی سال های متمادی با چالش های فراوانی دست و پنجه نرم کرده است و انتظار می رود در آینده با چالش های بیشتری روبرو شود. ما در این مقاله از مجله بیکران راه دریا شما را با چند مورد از بزرگترین چالش هایی که صنعت کشتیرانی امروزه با آن مواجه است آشنا خواهیم کرد:

چالشهای پیش روی صنعت حمل و نقل بین المللی دریایی

کمبود کارمند

در حالی که بسیاری بر این باورند که صنعت حمل و نقل بین المللی دریایی با برخی از وضع قوانین جدید و نتایج برخی از رفراندوم ها مزایایی را در خدمات به همراه داشته، اما می تواند به چالش های عظیمی در صنعت کشتیرانی جهانی منجر شود. بزرگترین چیزی که این صنعت باید بر آن غلبه کنند، کمبود نیروی متخصص در این حوزه است.

بر اساس یک نظرسنجی که در کشور انگلستان انجام شده، ۳۹ درصد از کارکنان حوزه دریانوردی در این کشور به فکر ترک کشور و اشتغال در خارج از کشور هستند. این روز ها صنعت کشتیرانی انگلستان با کمبود کارگران عملیات ساحلی مواجه است و از دست دادن بیشتر این کارکنان ممکن است منجر به مشکلات بیشتر صنعت کشتیرانی شود.

کارکنان حمل و نقل بین المللی
کمبود کارکنان

مقررات جدید زیست محیطی برای حمل و نقل بین المللی

مقررات سخت‌گیرانه‌ ای که درباره محدودیت و کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای ( حمل و نقل بین المللی بدون کربن) در حوزه حمل و نقل وضع شده، در بلند مدت مزایای بزرگی را برای حفظ محیط زیست و نجات زمین به ارمغان می آورد، اما می‌تواند مجموعه ای از چالش‌های کوتاه‌ مدت را برای صنعت کشتیرانی به همراه داشته باشد.

این مقررات جدید به شدت به فناوری های خاصی بستگی دارد. اکثر دولت ها ممکن است از شرکت های حمل و نقل بخواهند تا از این قوانین پیروی کرده و تجهیزات خود را با این قوانین جدید وفق دهند، اما انجام این کار هزینه های مالی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

بسیاری از این فناوری‌ ها قابل اعتماد نیستند و هنوز تأییدیه های استاندارد جهانی را دریافت نکرده اند قرار نگرفته‌اند. بنابراین شرکت ها ممکن است با هزینه های بسیار بالایی که صرف دسترسی به این فناوری ها می کنند، از رسیدن به سود قابل قبول از خدمات باز بمانند.

تغییرات اقلیمی

خطر منحصر به فردی که امروزه خطوط کشتیرانی دریایی باید با آن مقابله کند، تغییرات اقلیمی به خصوص نوسانات دریا است. کانتینر ها و بارها هنوز در طول حمل و نقل به دلیل شرایط آب و هوایی بد دچار مشکل شده و گاه گم می شوند. این فرایند می تواند تأثیر زیادی بر سود نهایی و رشد شرکت های حمل و نقل بین المللی داشته باشد.

خطرات امنیتی

خطرات امنیتی صنعت حمل و نقل بین المللی همیشه یک چالش بزرگ برای این صنعت بوده است. اما امروزه، شرکت های حمل و نقل دریایی با مشکلات بیشتری برای غلبه بر آن روبرو می شوند. به عنوان مثال، دزدان دریایی تهدید بزرگتری برای حمل و نقل کشتیرانی هستند، به ویژه از زمانی که تعداد دزدی های دریایی و سرقت های مسلحانه از کشتی ها در آسیای جنوب شرقی و غرب آفریقا افزایش یافته است.

"خطرات

علاوه بر این، فناوری‌های مدرن می‌توانند کشتی‌ ها را در برابر حملات سایبری مستعدتر کنند. در مقاله ای که روزنامه رویترز چاپ کرده است، نوشته شده که: «حوزه حمل و نقل بین المللی دریایی برای بهبود تولید، مدیریت هزینه ها و انرژی و کاهش برنامه‌های تحویل کالا به فناوری های دیجیتال روی آورده است. این تغییرات تکنولوژیکی تهدیدات و آسیب پذیری های جدیدی را برای امنیت ایجاد کرده و نیازمند روشهای اثر بخش محافظت از داده ها و حقوق معنوی دیجیتال است.»

افزایش هزینه ها در حمل و نقل بین المللی

افزایش هزینه های تولید و و نگهداری تجهیرات مورد نیاز باری حمل و نقل دریایی می تواند بر رقابت پذیری این صنعت تأثیر منفی بگذارد و منجر به هزینه های بالاتر عملیات شود. قیمت های بالاتر سوخت، قطعات و همچنین شرایط نامناسب بازار می تواند مشکلات جدی ای برای بسیاری از شرکت های حمل و نقل ایجاد کند. برای مثال صنعت حمل و نقل داخلی مالزی در حال حاضر به دلیل این هزینه های بالاتر با مشکلاتی روبرو شده است.

امروزه به نظر می رسد که صنعت حمل و نقل بین المللی دریایی با چالش های بزرگی مواجه شده است، اما خبر خوب این است که این صنعت انعطاف پذیر است و می تواند بر این چالش ها و چالش های پیش روی خود غلبه کند.

 

منابع:

www.reuters.com

https://www.cpvmfg.com/

تگ ها: