About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

شرکت حمل و نقل بین المللی

شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر چیست؟

قلب تجارت جهانی واردات و صادرات کالا است و شرکت های حمل و نقل بین المللی نبض این تجارت هستند و آن را مدیریت می کنند. به زبان ساده تر یک شرکت حمل و نقل بین المللی مثل یک آژانس مسافرتی است. منتهی مسافران آن کالاها هستند. در این میان شرکت های حمل و نقل فورواردر جزئیات فرایند حمل و نقل را بین فروشندگان و خریداران بین المللی هماهنگ می کنند تا کالا بدون مشکل و به آسانی به مقصد برسد.

ما در این مقاله مجله بیکران راه دریا، جنبه‌ های مختلف این نوع شرکت های حمل و نقل بین المللی را مورد بررسی قرار داده ایم.

تفاوت اصطلاح باربری و لجستیک در حمل و نقل بین المللی چیست؟

اصطلاح حمل و نقل یا همان باربری به روش های مختلف جابه جایی کالا گفته می شود. باربری با روش های مختلف کالا را حمل می کند، به عنوان مثال، از طریق هوایی یا دریایی.

در طرف مقابل، لجستیک روشی برای رساندن کالا از نقطه A به نقطه B است. در واقع حمل و نقل بین المللی لجستیک زنجیره تأمین، از انتخاب روش حمل و نقل، انبارداری، برنامه ریزی تا خدمات ارزش افزوده کالا را مدیریت می کند.

انواع مختلف حمل و نقل بین المللی چیست؟

در باربری و حمل و نقل کالا روی روش های مورد استفاده برای حمل کالا اشاره می شود و به انواع کالاهای در حال حمل و نقل اشاره نمی شود. شاید این امر برای کسانی که تازه وارد این تجارت شده اند گیج کننده باشد، اما تمایز انواع کالا ها از روش های حمل و نقل آن ضروری است.

به عنوان مثال، نام رایانه به نوع کالایی که ارسال می شود اشاره می کنند. اما اگر آنها با استفاده از قطار حمل و نقل شوند، کامپیوترها به عنوان یک حمل و نقل ریلی در نظر گرفته می شوند.

چهار نوع استاندارد حمل و نقل کالا وجود دارد که عبارتند از:

شرکت های حمل و نقل فورواردر (Forwarder) چگونه کار می کنند؟

نحوه کار شرکت حمل و نقل بین المللی
نحوه کار شرکت حمل و نقل بین المللی

نخست همواره به خاطر داشته باشید که در بیشتر موارد، شرکت های فورواردر صاحب کشتی، هواپیما یا کامیون هایی که برای جابجایی محموله و بار در سراسر جهان استفاده می کنند، نیستند.

بیایید به مثالی که در اول مقاله زدیم یعنی آژانس مسافرتی باز گردیم. آزانس های مسافرتی هم لزوما صاحب هواپیما یا اتوبوس نیستند. حتی صاحبان کشتی های باری نیز خود کشتی های باری خود را اداره یا حمل نمی کنند. در عوض، آنها به عنوان واسطه برای چندین طرف درگیر در صادرات و واردات کالا عمل می کنند.

مشارکت با یک شرکت باربری، کار را برای واردکننده یا صادر کننده ساده می کند زیرا شرکت حمل و نقل فورواردر، درست مانند یک آژانس مسافرتی، مسئولیت اصلی ترین نقطه در کل فرآیند حمل و نقل است.

چگونه بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی را انتخاب کنید

در واقع شرکت فورواردر جزئیات حمل و نقل را از ابتدا تا انتها مدیریت، ورود کشتی های باری را ردیابی و با شرکت های حمل و نقل یا هواپیمایی تماس می گیرد تا از تحویل و رسیدن به موقع کالا اطمینان یابد. شرکای شرکت فوروارد نیز تمام جزئیات حمل و نقل کالا را هماهنگ و بر این اساس با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

فرآیند حمل و نقل کالا در شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر:

به طور معمول، فرآیند خدمات حمل و نقل بار در شرکت فوروارد شامل ده مرحله است:

  • تعیین اعتبار
  • انتخاب روش حمل و نقل
  • تعیین وزن، ابعاد و محفظه های حمل کالا
  • بازبینی اسناد و مدارک
  • برنامه ریزی حمل و نقل
  • بررسی و ارسال بارنامه و پرداخت آن
  • نظارت بر فرایند جابه جایی محموله
  • تماس با طرف مطلع هنگام رسیدن کالا به مقصد
  • مدیریت تحویل کالا به مقصد نهایی
  • ارسال فاکتور فروش نهایی به مشتری

در گام نخست شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر اعتبار مشتری را ایجاد می کند. در مرحله بعد، شرکت فورواردر در مورد روش حمل و نقل مورد نیاز، همچون دریایی، هوایی، جاده ای یا ریلی بررسی های لازم را انجام می دهد . پس از انتخاب روش حمل و نقل، وزن و ابعاد محموله مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که محموله کمتر از بار کانتینر (LCL) باشد، اندازه و نوع کانتینر مناسب برای آن انتخاب و در غیر این صورت کانتینر (FCL) برای آن در نظر گرفته می شود.

در این مرحله از حمل و نقل، شرکت فورواردر نرخ ها را تعیین و اسناد را بررسی می کند. ذکر این نکته ضروری است که اعتبار نرخ ها به دلیل نوسانات بازار مرتبط با COVID به سرعت در حال تغییر است. شرکت فورواردر باید تمام اسناد مربوط به حمل کالا را از تأمین کنندگان یا فروشندگان بررسی و در صورت اشتباه یا گم شدن اطلاعات، آن را عیب یابی می کند. پس از این مرحله شرکت فورواردر بارنامه اصلی را ایجاد و حمل و نقل کالا را برنامه ریزی می کند.

 پس از رسیدن کالا به گمرک، شریک حمل و نقل با کارگزار گمرکی، ثبت کننده کالا یا واردکننده آن تماس حاصل می کند. پس از ترخیص کالا از گمرک، شرکت حمل و نقل بین المللی فوروارد آخرین مرحله از حمل و نقل و فاکتور نهایی را هنگام تحویل کالا انجام می دهد. البته درباره شیوه های پرداخت نیز باید هماهنگی های لازم را انجام دهد.

ما در شرکت بیکران راه دریا مشتاق پاسخگویی به سوالات شما هستیم. سعی ما به عنوان یک شرکت حمل و نقل بین المللی لجستیک در این است که هزینه های خدمات حمل و نقل کالا برای شما مقرون به صرفه تر باشد. لطفاً با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۹۹۶۸ تماس بگیرید تا با یکی از کارشناسان لجستیک مجرب ما صحبت کنید.

 

منبع:

https://blog.anderinger.com/blog/what-is-international-freight-forwarding