About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

حمل و نقل بین المللی حیوانات

حمل و نقل بین المللی حیوانات | الزامات و ملاحظات

کشور ها در شیوه های حمل و نقل بین المللی و عمومی خود الزامات و محدودیت هایی را برای حمل و نقل حیوانات در نظر می گیرند. این مقررات برای محافظت در برابر شیوع انواع بیماری های مشترک انسان و حیوان، آفات و مسائل آسیب رسان به محیط زیست است. به همین دلیل در صورتی که قصد حمل و نقل حیوانات را دارید باید از این اطلاعات قبل از سفر مطلع بوده و مراحل آن را انجام دهید تا بتوانید مطابق با آن برنامه ریزی کنید همچون انتخاب بهترین روش حمل و نقل بین المللی حیوانات، مدارک دامپزشکی، گواهی سلامت و …

برای حمل و نقل بین المللی حیوانات توجه به نکات زیر کمک کننده خواهد بود:

  1. با جدول زمانی حمل و نقل بین المللی پیش بروید

جدول زمانی حمل و نقل چارجوبی است که در آن پیش نیازهای سفر باید تکمیل شود.برای این جدول زمان بندی می توانید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • آیا زمان کافی برای برآوردن نیازهای وارداتی مقصد وجود دارد؟ (به عنوان مثال، ژاپن حداقل ۱۸۰ روز بین آزمایش هاری و ورود حیوان خانگی به کشور نیاز دارد.)
  • اگر زمان کافی برای برآورده کردن الزامات وجود ندارد، گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید مثل استفاده از حیوانات خانگی، بازاریابی محلی، به تعویق انداختن سفر و غیره).
  • اگر زمان کافی برای برآورده کردن الزامات حمل و نقل بین المللی حیوانات وجود دارد، مطابق با آن برنامه‌ریزی کنید مثلا تماس با دامپزشک، اطلاع از الزامات موجود برای حیوانات، تعیین زمان برای پر کردن فرمها و غیره).
  • اگر زمان شما بسیار محدود است، مطمئن شوید که تمام قرارهای لازم را برای اطمینان از اینکه حیوانات شما واجد شرایط سفر هستند، تنظیم کنید.
  • برخی از کشورها نیاز دارند که مراحل مشخصی را برای شناسایی، واکسیناسیون، آزمایش‌ و پیگیری درمان‌ بر اساس جداول زمانی مشخص انجام شود. به تقدم و تأخر زمانی این فرایند ها توجه کافی داشته باشید.
  • الزامات شیوه حمل و نقل بین المللی مورد نظر را دقیقاً دنبال کنید در غیر این صورت ممکن است حیوانات شما اجازه ورود به مقصد را نداشته یا ممکن است پس از ورود قرنطینه شوند. برخی کشورها ممکن است به دلیل مقررات محیط زیستی حیوانات شما را قبل یا پس از ورود به مقصد قرنطینه کنند.

برای آشنایی بیشتر با مقررات حمل و نقل حیوانات با بهترین شرکت های حمل و نقل در ارتباط باشید.

  1. برای معاینه حیوان خود با دامپزشک قرار ملاقات بگذارید

  • حیوانات سالم آسانتر می توانند سفر کنند و بسته به مقررات مقصد شما، ممکن است پیش نیازهای بهداشتی دیگری مانند گواهی شناسایی، واکسیناسیون، آزمایش و موارد دیگر مورد نیاز باشد.
  • اکثر کشورها برای حمل و نقل بین المللی حیوانات نیاز به گواهی بازرسی دامپزشکی (CVI) دارند که توسط دامپزشکان معتبر تکمیل می شود. برای اینکار حتما مقررات مقصد خود را بررسی کنید. حتما از دامپزشک خود درباره صحت گواهی نامه سلامتی که برای نوع حیوان شما صادر می کند سؤال کنید.
  1. اطلاعات مورد نظر حمل و نقل بین المللی را با دامپزشک خود به اشتراک بگذارید

مقامات مقصد سفری شما (کنسولگری، سفارت، وزارت بهداشت) ممکن است اطلاعات یا فرم های خاصی را به شما بدهند تا توسط دامپزشک امضا شود. این فرم ها را حتما با خود همراه داشته باشید. حتما از فرمهای CVI یا ثبت سوابق یک کپی داشته باشید.

حمل و نقل بین المللی هوایی حیوانات
حمل و نقل بین المللی هوایی حیوانات
  1. هیچ گاه کار غیرقانونی نکنید

لطفاً از دامپزشک خود نخواهید قوانین و اخلاق حرفه ای را با انجام کارهایی مانند موارد زیر نقض کند:

  • تکمیل یک CVI بدون معاینه حیوان در بازه زمانی مورد نیاز
  • جعل اطلاعات در CVI در مورد شناسایی، نتایج آزمایش، گواهی واکسیناسیون و غیره.
  • تکمیل یک CVI در مورد حیوانی که شرایط آن را برآورده نمی کند.

انجام این کارها غیراخلاقی و غیرقانونی است. چنین اقداماتی مجوز، اعتبار و حرفه دامپزشک را به خطر می اندازد و ممکن است منجر به پیگرد قانونی توسط مراجع ذی صلاح شود.

  1. برای مراقبت از حیوانات هنگام حمل و نقل و ورود برنامه داشته باشید

  • قبل از اقدام به حمل و نقل بین المللی حیوانات باید از امکانات آب، غذا و مراقبت های بهداشتی برخوردار باشند.
  • قبل از سفر از یک دامپزشک در مقصد خود بخواهید که کار مراقبت از حیوانات شما را برعهده بگیرند.
  • اگر در حین حمل و نقل بین المللی حیوانات به دامپزشک نیاز دارید، با مشورت دامپزشکتان یا دوستان محلی یک دامپزشک محلی پیدا کنید.
  • اگر حیوان یا حیوانات شما باید در مقصد قرنطینه شوند، از قبل با مقامات همکاری کنید.
  • برای هر گونه نیاز به مراقبت های بهداشتی که ممکن است حیوانات شما داشته باشند برنامه ریزی کنید.
  1. یک کپی از CVI و مدارک پشتیبان خود را نزد خود نگه دارید

مقامات و گمرک های مرزی ممکن است بخواهند تا مدارک را مجددا مشاهده و بررسی نمایند. بنابراین مدارک را همواره در دسترس نگه دارید. در صورت نداشتن مدارک، مقامات مقصد تعیین خواهند کرد که چه اقداماتی برای حیوانات شما انجام خواهد داد (ممنوع از ورود، اعمال جریمه، قرنطینه و غیره).

اگر روش حمل و نقل هوایی را انتخاب کرده اید، حتما با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید تا الزامات و محدودیت های خدمات حمل و نقل حیوانات را در این روش به شما بگویند. روز پرواز دوباره با شرکت هواپیمایی خود موارد را چک کنید. اگر در فرودگاه مبدأ، هاب یا ورود هوا خیلی گرم یا سرد باشد، شرکت هواپیمایی ممکن است از حمل و نقل حیوانات شما امتناع کند.

حمل و نقل حیوانات چه خانگی و چه در ابعاد بزرگتر آن مثل دام یا غیره، قوانین و الزامات مخصوص به خود را داراست. این مقررات بسته به کشور مقصد و شیوه های حمل و نقل بین المللی متفاوت خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان بیکران راه دریا تماس بگیرید.