About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

۱۰ چیز مهم درباره حمل و نقل بین‌المللی کالا

وقتی صحبت از حمل و نقل بین‌المللی کالا به میان می‌آید مراحل بسیار پیچیده‌تر از حمل و نقل در داخل کشور می‌شود. قوانین بیشتری اضافه شده که باید رعایت شوند که حجم بیشتری از بوروکراسی به وجود می‌آورد. علاوه بر این، باید هزینه‌های حمل و نقل و زمان لازم برای رسیدن محموله به مقاصد مختلف را نیز در نظر بگیرید.
ده نکته اصلی که باید هنگام ارسال یک محموله خارج از کشور به آن توجه کنید به صورت زیر است:

۱. مقررات گمرکی حمل و نقل بین‌المللی

اولین چیزی که هنگام ارسال محموله‌های آنلاین باید در نظر بگیرید، مقررات اختصاصی حمل و نقل بین‌المللی است. کلیه کالا‌هایی که به صورت بین‌المللی ارسال می‌شوند، صرف نظر از نوع حمل و نقل، ملزم به ترخیص کالا از گمرک خواهند بود. شما باید مدارک مورد نیاز جا به جایی کالا را چه برای کشور مبدأ و چه برای کشور مقصد پر کنید.

۲. هزینه‌های اختصاصی

برای حمل و نقل بین‌المللی کالا، باید هزینه‌های بیشتری را متقبل شوید. بسته به ارزش کالا و کشور مقصد، این هزینه متفاوت است. اگر محصول شما ارزش بالایی داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین لازم است قبل از ارسال کالای خود، نرخ کارمزد سفارشی کشور مقصد را از شرکت حمل و نقل بین االمللی‌ای که انتخاب کرده‌اید استعلام کنید.

۳. تعرفه حمل و نقل بین‌المللی

هزینه حمل و نقل شامل خدمات حمل و نقل شرکت انتخابی به همراه سایر مالیات‌های حمل و نقل اضافی است که برای برخی کالا‌ها اعمال می‌شود. برای این نرخ، باید چندین شرکت حمل و نقل و نرخ تعرفه آن‌ها را بررسی کنید. شرکت‌هایی که خدمات حمل و نقل به کشور‌های خاص ارائه می‌کنند، احتمالاً قیمت‌های بالاتری در مقایسه با شرکت‌هایی دارند که خدمات حمل و نقل در کشور‌های شناخته شده دارند.

۴. زمان حمل کالا

تعیین تاریخ تحویل کالا و برنامه‌ریزی دقیق حمل و نقل آن بسیار مهم است. در حمل و نقل بین‌المللی، احتمال تأخیر در ارسال کالا بیشتر است چرا که:

  •  در برخی از کشور‌ها، گزینه‌های تحویل ۲۴ ساعته در دسترس نیست.
  • به دلیل برخی قوانین قرنطینه کالا، ممکن است مدت زمان حمل کالا طول بکشد.
  • بسته به کالایی که ارسال می‌کنید، ترخیص از گمرک می‌تواند زمان زیادی ببرد.

۵. بسته‌بندی

بسته به کشوری که محموله شما به آن ارسال می‌شود، باید بسته‌بندی را مطابق با آن انجام دهید. کالا‌های شما در حمل و نقل بین‌المللی باید با دقت بسته‌بندی و برچسب‌گذاری شوند. اگر در بسته‌بندی کالای خود دچار تردید هستید یا از فرایند آن آگاهی ندارید بهتر است با یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی قرار داد ببندید یا با کارشناسان خبره حمل و نقل مشورت کنید.

۶. وسایل حمل و نقل بین‌المللی

نکته دیگری که در حمل و نقل بین‌المللی باید در نظر گرفت انتخاب نوع حمل و نقل است، برای مثال حمل و نقل دریایی یا هوایی. در انتخاب نوع حمل و نقل سه عنصر زمان، هزینه و نوع کالا را باید در نظر بگیرید. برای مثال حمل و نقل هوایی سریع‌ترین روش است اما هزینه بالایی دارد. از طرف دیگر حمل و نقل دریایی کاملاً مقرون به صرفه است اما زمان زیادی را تلف می‌کند. یا برای حمل اقلام ظریف و با ارزشی که نمی‌توان با کانتینر حمل کرد، حمل و نقل دریایی مناسب نیست.

[irp posts=”4003″ name=”انواع حمل و نقل بین المللی”]

۷. حمل و نقل کالا‌های محدود و ممنوع

در برخی از کشور‌ها دریافت برخی از کالا‌ها محدود و یا ممنوع است. بنابراین باید قبل از ارسال محموله خود به این موضوع توجه کنید. برای این کار فهرست کالا‌های محدود و یا ممنوعه هر دو کشور را از گمرک بگیرید و بررسیشان کنید. اگر کالایی که ارسال می‌کنید در فهرست کالا‌های محدود یا ممنوعه باشد، شرکت حمل و نقل از ارسال آن خودداری کرده و حتی کشور مقصد ممکن است کسب و کار شما را نیز در آن کشور محدود کند.

۸. قوانین حمل و نقل مواد فاسدشدنی

حمل و نقل مواد فاسد شدنی

اگر کالا‌هایی را ارسال می‌کنید که فاسد شدنی هستند، قوانین مشخصی درباره حمل و نقل مواد فاسد شدنی وجود دارد. نوع و مقدار محصول مجاز برای ارسال کاملا بستگی به قوانین کشور مبدأ و به خصوص مقصد دارد. از این قوانین آگاهی کافی کسب کنید.

۹. حمل و نقل حیوانات و گیاهان

اگر قصد حمل و جا به جایی حیوانات یا گیاهان را دارید، چندین فرم ارسال اضافی وجود دارد که باید از قبل پر شوند. کار‌هایی مثل گواهی واکسیناسیون و معاینه پزشکی حیوانات، مجوز‌های کشور مقصد و…. خدمات شرکت حمل و نقلی را که انتخاب کنید که در حمل و نقل موجودات زنده دارای تجربه کافی و قابل اعتمادتر باشد و بتواند در طول سفر به خوبی از آن‌ها مراقبت کند.

[irp posts=”4232″ name=”حمل و نقل بین المللی حیوانات | الزامات و ملاحظات”]

۱۰. بیمه

خطر خسارت در حمل و نقل بین‌المللی بسیار زیاد است. با این تفاسیر بیمه کردن کالا برای جبران خسارات و حوادث‌های احتمالی ایمن‌تر و عاقلانه‌تر است، به خصوص اگر کالا‌ها از نظر مادی یا معنوی باارزش باشند. بیمه یک شبکه ایمن مالی است که می‌تواند شما را از بسیاری از مشکلات احتمالی نجات دهد.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید مطمئن شوید که فرایند حمل و نقل بین‌المللی برای شما با کمترین مشکل پیش خواهد رفت. آگاهی از موارد ضروری و رفع عاقلانه آن‌ها حمل و نقل بین‌المللی را نسبتاً آسان‌تر می‌کند. اگر قصد جا به جایی کالای خود از طریق یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی معتبر را با ما تماس بگیرید.

منبع:

www.shippingandfreightresource.com

دیدگاهتان را بنویسید