About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

شرکت های بزرگ حمل و نقل بین المللی

۱۰ شرکت بزرگ حمل و نقل بین المللی در دنیا

شرکت های حمل و نقل بین المللی در جهان به رشد سریع صنعت لجستیک کمک های فراوانی کرده اند. حمل و نقل لجستیک به معنی هماهنگی دقیق یک عملیات پیچیده حمل و نقل است که شامل افراد، امکانات یا تدارکات فراوانی است. شرکت های لجستیک منطقه وسیعی از این فرآیندها را در بر می‌گیرد، اما تخمین‌ ها نشان می دهد که اندازه این صنعت بین ۸ تا ۱۲ تریلیون دلار گردش مالی در سال را داراست.

 

۱۰: CSX

CSX یک تأمین کننده پیشرو در حمل و نقل ریلی آمریکایی است که در خارج از جکسونویل، در ایالت فلوریدا قرار دارد. این شرکت حدود ۳۳۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را اداره می کند.

این شرکت در سال ۱۹۸۱ با ترکیب خطوط راه آهن سابق Chessie System و Seaboard Coast Line Industries و سپس Seaboard System Railroad در سال ۱۹۸۶ تشکیل شد. ارزش این شرکت حمل و نقل ریلی در حال حاضر ۴ میلیارد دلار است.

۹: دویچه پست (Deutsche Post)

دویچه پست

دویچه پست بخشی از گروه حمل و نقل DHL است که در اروپا خدمات پستی ارائه می دهد. دویچه پست وظیفه حمل و تحویل بسته های پستی در آلمان و سراسر جهان را بر عهده دارد و خدمات بازاریابی b2b، توزیع مطبوعات و همچنین راهکارهای ارتباطی شرکتی را ارائه می دهد.

تقریباً ۵۱۰۰۰۰ کارمند در بیش از ۲۲۰ کشور و منطقه در سراسر جهان در گروه دویچه پست DHL کار می کنند. ارزش این برند، بر اساس ارزیابی شرکت Brand Finance، ۴.۲ میلیارد دلار است.

۸: CN

CNیک شرکت حمل و نقل کانادایی و مستقر در این کشور است که خدمات یکپارچه ای را در زمینه انواع خدمات حمل و نقل بین المللی مثل حمل و نقل ریلی، بین وجهی، حمل و نقل کالا، انبارداری و توزیع را ارائه می دهد.

این شرکت حمل و نقل تقریباً ۲۴۰۰۰ کیلومتر خط ریلی را تحت پوشش خود دارد. CN سالانه بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار کالا را از محصولات تولیدی گرفته تا کالاهای مصرفی از طریق شبکه ریلی به طول تقریباً ۳۲۰۰۰ کیلومتر در کانادا و آمریکای میانه برای بخش‌های تجاری حمل می‌کند.

۷: پسته ایتالیانه (Poste Italiane)

شرکت  پسته ایتالیانه
شرکت پسته ایتالیانه

شرکت پسته ایتالیانه (Poste Italiane) یک شرکت پستی ایتالیایی است. این شرکت علاوه بر خدمات خدمات پستی استاندارد خدمات دیگری مثل صندوق امانات پس انداز پستی، ارتباطات، تدارکات و خدمات مالی را در سراسر ایتالیا ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۱، شرکت تجاری UniCredit MedioCredito Centrale پسته ایتالیانه را به مبلغ ۱۳۶ میلیون یورو (۱۶۶ میلیون دلار) خریداری و در سال ۲۰۱۶ دولت ایتالیا فروش تا ۴۰ درصد سهام این شرکت را تصویب کرد. ارزش برند این شرکت حدود ۴.۸ میلیارد دلار است.

۶: شرکت مک لین ( McLane)

شرکت مک‌لین یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل در خدمات زنجیره تأمین است که راهکارهای زنجیره تامین کالا و خدمات غذایی را برای فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه‌ها و موارد دیگر در آمریکا را برای مشتریان خود ارائه می‌کند.

این شرکت یکی از بزرگترین ناوگان خصوصی در آمریکا را داراست و حدود ۵۰۰۰۰ محصول را به ۱۱۰۰۰۰ مکان تحویل می دهد. این شرکت حمل و نقل بین المللی حدود ۲۰۰۰۰ کارمند دارد. رئیس و مدیر عامل مک‌لین از سال ۱۹۹۵، آقای W. Grady Rosier  و ارزش برند آن در حال حاضر ۴.۸ میلیارد دلار است.

۵: اتحادیه اقیانوس آرام

اتحادیه Union Pacific Corporation یک شرکت ریلی و باربری است که ۸۵۰۰ لوکوموتیو در ۴۳ مدل مختلف را اداره و بیش از ۵۱۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را طی می‌کند. سیستم حمل و نقل این شرکت دومین سیستم بزرگ حمل و نقل در آمریکا محسوب می شود. این شرکت در سال ۱۸۶۲ شروع به فعالیت کرد. ارزش برند این شرکت ۷.۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

۴: DHL

DHL یکی از شناخته شده ترین برندهای صنعت حمل و نقل لجستیکی در سراسر جهان است. این شرکت در انواع حمل و نقل بین المللی همچون حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، خدمات بسته بندی و حمل کالا و پست سریع و تدارکات آن را ارائه می دهد.

DHL که در سال ۱۹۶۹ در آمریکا تأسیس و در اواخر دهه ۷۰ میلادی وارد بازار جهانی شد. ارزش فعلی این شرکت حدود ۱۰.۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۳: گروه راه آهن ژاپن JR Group

شرکت حمل و نقل ریلیjrgroup
شرکت حمل و نقل ریلیjrgroup

گروه راه آهن ژاپن که بیشتر به عنوان گروه JR معروف شده، متشکل از هفت شرکت انتفاعی دولتی است. اکثر دارایی ها و عملیات راه آهن ملی ژاپن متعلق به دولت در سال ۱۹۸۷ در اختیار این شرکت قرار گرفته است.

این شرکت حدود ۲۰۲۰۰ کیلومتر خط راه آهن که حدود نیمی از آن برقی است را تحت پوشش خود قرار داده است. ارزش فعلی برند این شرکت حمل و نقل ریلی ۱۱.۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

۲: فدرال اکسپرس یا فدکس (FedEx)

فدرال اکسپرس یک هولدینگ خدمات حمل و نقل کالای آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ممفیس، تنسی است. فدرال اکسپرس خدمات حمل و نقل کالای کامل شامل خدمات آنلاین حمل و نقل آماده سازی، ردیابی بسته، نرخ حمل و نقل و تجهیزات آن را برای حمل و نقل بین المللی و مشاغل کوچک ارائه می دهد.

نام FedEx در واقع مخفف عبارت اصلی این شرکت یعنی Federal Express Corporation است. ارزش این برند، بر اساس ارزیابی شرکت Brand Finance، ۱۸.۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

۱: یو پی اس (UPS)

United Parcel Service) UPS) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی حمل و نقل کالا و ارائه دهنده راهکارهای مدیریت زنجیره تأمین کالا است. خدمات این شرکت حمل و نقل بین المللی شامل یک شرکت هواپیمایی باربری، فرایندهای حمل و نقل، مراکز بسته بندی و حمل و نقل مبتنی بر خرده فروشی است.

در شرکتUPS  تقریباً ۴۴۴۰۰۰ کارمند و ۲۴۰۰۰۰ راننده کار می کنند و کار حل و نقل بین المللی کالا را در بیش از ۲۲۰ کشور انجام می دهند. ارزش برند این شرکت حمل و نقل بین المملی ۲۲ میلیارد دلار برآورد شده است.