About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

شرکت حمل و نقل بین المللی و حمل کالا

شرکت‌ حمل و نقل بین المللی و حمل کالاهای عجیب و غریب

ارسال کالا‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیز فرایندی است که هر شرکت‌ حمل و نقل بین المللی توانایی برآورده کردن آن را ندارد. این محموله‌ها از نقاشی‌های چند میلیون دلاری گرفته تا حمل حیوانات در حال انقراض، یکی از بزرگترین چالش‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل محسوب می‌شود.

شرکت حمل و نقل FedEx  فعالیت خود را در سال ۱۹۷۴ شروع کرد تا جایگزین مناسبی برای اداره پست داخلی آمریکا باشد. از آن زمان تا کنون این شرکت به صورت داخلی و بین‌المللی میلیارد‌ها کالا ارسال کرده است. این شرکت چالش‌های لجستیکی غیرمعمولی را در طول حمل و نقل کالا از کالا‌های روزمره گرفته تا چیز‌های غیر معمول و کمیاب تجربه کرده است. بیایید باهم چند کالای عجیب و غریبی که این شرکت‌ حمل و نقل بین المللی عهده دار انتقال آنها بوده است را مرور کنیم.

۱ – تخم لاک پشت در حال انقراض (خلیج مکزیک تا فلوریدا)

حمل تخم های لاکپشت توسط شرکت حمل و نقل
حمل تخم های لاکپشت توسط شرکت حمل و نقل

در سال ۲۰۱۰، شرکت فدکس پس از نشت نفت در خلیج مکزیک به بنیاد ملی ماهی و حیات وحش آمریکا پیوست تا از لانه‌ها و تخم‌های لاک‌پشت‌های دریایی در خطر انقراض محافظت کند. در این تلاش حفاظتی این شرکت‌ حمل و نقل بین المللی منابع مورد نیاز برای انتقال هزاران تخم لاک پشت را به سواحل فلوریدا در اختیار این بنیاد قرار داد.

با نزدیک شدن به فصل بیرون آمدن بچه لاکپشت‌ها، این شرکت با دانشمندان همکاری و به سرعت یک راه حل حمل و نقل ایمن و مطمئن ایجاد کرد. برای اطمینان از حساس‌ترین مراقبت و محافظت از لانه‌ها و تخم‌های لاک‌پشت، آن‌ها منحصراً  از خودرو‌های FedEx Custom Critical که هوا و دما آن‌ها قابل کنترل است استفاده کردند. شرکت فدکس با این کار نشان داد که چه قدر نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی پایبند است.

۲- آثار مصر باستان (از لس آنجلس تا پاریس)

حمل اثار تاریخی مصر توسط شرکت حمل و نقل
حمل اثار تاریخی مصر توسط شرکت حمل و نقل بین المللی فدکس

مصریان باستان بیش از ۳ هزار سال پیش مقبره‌های بسیار پیچیده‌ای را برای قرار دادن‌ اشیا و گنج برای مردگان خود می‌ساختند. آن‌ها معتقد بودند که مردگان درزندگی پس از مرگ به این وسایل نیاز خواهند داشت. شرکت‌ حمل و نقل بین المللی فدرال اکسپرس به‌عنوان ارائه‌دهنده رسمی تدارکات نمایشگاه توت عنخ آمون «گنجینه‌های طلایی» در سال ۲۰۱۹ کار حمل این‌ اشیاء گرانبها و باستانی را بر عهده گرفت.

از آنجایی که آثار باستانی بسیار شکننده و حساس به رطوبت، دما، حرکت و ضربه هستند، حمل و نقل پیچیده‌ای دارند. برای اطمینان از حمل و نقل ایمن، این شرکت بیش از ۱۵۰ قطعه از ‌اشیاء باستانی مصر را زیر نظر موزه مصر در قاهره در محفظه‌های سفارشی بسته‌بندی کرد. این جعبه‌ها به سنسور شیب مجهز شدند تا کمترین لرزش را در فرایند حمل و نقل داشته باشند.

بارگیری ۲۰ محموله که تقریباً ۱۴۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت در یک هواپیمای اختصاصی و با همراهی گارد ویژه امنیتی انجام گرفت. این شرکت‌ حمل و نقل بین المللی سفری مطمئن و پایدار  ۱۰۰۰۰ کیلومتر سفر را برای ارزشمندترین گنجینه‌های تاریخ تضمین کرد.

۳-  ببر‌های سفید بنگال (از آمریکا به بانکوک تایلند)

حمل 6 ببر سفید بنگال توسط شرکت حمل و نقل
حمل ۶ ببر بنگال توسط شرکت حمل و نقل فدکس

برای اینکه یک ببر سفید بنگال به طور طبیعی متولد شود، هر دو والدین باید ژن غیر معمول رنگ سفید داشته باشند. ببر‌های بنگال نادر هستند و این پدیده تنها از هر ۱۰۰۰۰ تولد رخ می‌دهد.

در سال ۲۰۰۲، شرکت‌ حمل و نقل بین المللی FedEx وظیفه انتقال شش ببر سفید بنگال را از نشویل و اوکلاهمای آمریکا به بانکوک پایتخت تایلند بر عهده داشت. طبق برنامه بقای گونه‌های در حال انقراض، تلاش‌های ویژه‌ای برای اطمینان از طول عمر این حیوانات باورنکردنی و محافظت از آن‌ها در کل دنیا انجام می‌شود.

حمل و نقل بین المللی حیوانات | الزامات و ملاحظات

شرکت‌ حمل و نقل بین المللی فدکس این کار را با یک جت ویژه MD-۱۱ ۶ انجام داد. در این جت محفظه‌های مجزایی برای هر حیوان در نظر گرفته شد. این ببر‌ها توسط دامپزشکان آموزش دیده و متصدیان باغ وحش همراهی می‌شدند تا سفر بی‌خطری را برای ببر‌های سفید رقم بزنند.

۴- میز ناهارخوری ون گوگ (از فرانسه به سوئیس)

حمل میز ناهارخوری ون گوگ توسط شرکت حمل و نقل
حمل میز ناهارخوری ون گوگ توسط شرکت حمل و نقل بین المللی فدکس

اینکه بتوانید پشت میز یک نابغه مشهور مثل ون گوگ بنشینید و غذا بخورید، تجربه نادری است. «میز ون گوگ» زمانی که این هنرمند در هتلی کوچک به نام اوبرژ راووکس (Auberge Ravoux) در فرانسه اقامت داشت معروف شد. در طول اقامت چند ماهه در سال ۱۸۹۰ در این هتل، ون گوگ چندین اثر مهم را نقاشی کرد.

در سال ۲۰۰۹ همزمان با برپایی نمایشگاه مهم ون گوگ در موزه Kunstmuseum بازل سوئیس، هتلی در نزدیکی این نمایشگاه تصمیم گرفت میز ون گوگ معروف را از Auberge Ravoux به بازل منتقل کند.

شرکت حمل و نقل فدرال اکسپرس با همکاری مورخان هنر و هتلداران توانست با ایجاد خدمات مسیر حمل و نقل امن و مطمئن این میز را به بازل منتقل کند.

۵- قطعاتی از کشتی تایتانیک (از میلان ایتالیا تا آتلانتای آمریکا)

حمل بقایای کشتی تایتانیک توسط شرکت حمل و نقل
حمل بقایای کشتی تایتانیک

همگی می‌دانیم که غرق شدن کشتی تایتانیک یکی از بزرگترین تراژدی‌های اوایل قرن بیستم بود و داستان غرق شدن آن هنوز هم ذهن افراد را به خود جلب می‌کند.

برپایی «نمایشگاه تایتانیک» در سال ۲۰۰۶ که گنجینه‌های پیدا شده از اعماق آب‌ها را به نمایش می‌گذاشت برای برای موزه آتلانتا، نقطه عطف مهمی به شمار می‌رفت. این گنجینه‌ها که باید از یونان به آتلانتا می‌رفت، اشتباهاً از آتن به ایتالیا منتقل شدند و سپس توسط گمرک نگهداری و از آزادسازی آن‌ها امتناع شد.

اینجا بود که شرکت‌ حمل و نقل بین المللی فدکس برای جابجایی محموله ویژه که باید به موقع برای افتتاح نمایشگاه به دست موزه می‌رسید با دفاتر اروپایی و آمریکایی به صورت شبانه روزی کار کرد تا محموله منحصربه‌فرد را به موقع تحویل دهد. این محموله حاوی قطعات بزرگ کشتی با وزن ۱۳۶۱ کیلو بود.