About Us

ما بنیان گذاران بیکران راه دریا همواره بر این باور بوده و هستیم، که بالاترین ارزشی که می توان به صاحبان کالای تجاری در مسیر حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای هدیه کرد، آسودگی خیالی است که تنها با خلق اعتماد و اطمینان در ذهن او متولد می شود.

Contact Us

مجله بیکران راه دریا

حمل و نقل بین المللی کالاهای هنری

از حمل و نقل بین المللی آثار هنری چه می دانید؟

حمل و نقل بین المللی آثار هنری، اقلام نمایشگاهی یا سایر محموله هایی که شکننده و خاص هستند نیاز به تجربه و احتیاط زیادی دارد. مشورت با نیروی متخصص و حرفه ای که بتواند شما را برای حمل و نقل بین المللی آثار هنری و سایر اقلام شکننده و ظریف کمک کند ضروری است.

 

چگونگی حمل و نقل اشیا و آثار هنری

یک اثر هنری یک کالای شکننده و خاصی است مثل یک نقاشی، مجسمه یا یک مبلمان عتیقه. بنابراین باید همه اقدامات احتیاطی لازم برای حمل و نقل هنگام خرید و جابه جایی آنها را در نظر بگیرید، چه هنگام جابه جایی از کلکسیون یا چه موزه یا. با اینکه موزه ‌ها متخصصانی دارند که در حمل و نقل آثار هنری مراقب هستند، اما همه افراد این تخصص را ندارد. در ادامه چند نکته برای محافظت از آثار هنری در حین حمل و نقل بین المللی را آورده ایم.

اثر هنری را در هنگام خروج و ورود بررسی کنید

بررسی اینکه آیا اثر هنری قبل از بسته بندی، رسیدن به مقصد و هنگام باز کردن، در شرایط خوبی باشد مهم است. اگر می خواهید یک اثر هنری با ارزش بالا بفروشید یا بخرید، داشتن گزارش وضعیت کالا در همه این فرایند ضروری است. گزارش وضعیت برای تأیید سالم بودن کالا هنگام بسته بندی و آسیب ندیدن در طول حمل و نقل بین المللی استفاده می شود. باید تمام ایراداتی که اثر هنری قبل از حمل و نقل ممکن است داشته باشد (مثل وجود لکه، شکستگی، سوراخ شدگی)، جزئیات مونتاژ و در صورت لزوم قالب آن و همچنین عکس هایی با کیفیت خوب که وضعیت کلی اثر هنری را نشان می دهد، در گزارش وضعیت ذکر شود. این گزارش یک سند کتبی است که در صورت آسیب های بعدی به اثر هنری توسط بیمه حمل و نقل شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

آثار هنری را برای حمل و نقل بین المللی به خوبی آماده و بسته بندی کنید

شرایط نامناسب در حین حمل و نقل بین المللی و آسیب های ناشی از آن گاه می تواند غیر قابل برگشت باشد. بنابراین آماده سازی و بسته بندی دقیق اثر هنری بسیار مهم است تا در طول سفر به خوبی محافظت شود. بسته بندی کالا باید بتواند ضربه هایی را که در حین حمل و نقل بین المللی بسیار رایج است تحمل کند مثل تغییر شکل، تغییرات دما و رطوبت که می تواند بسیار خطرناک باشد، به ویژه برای تابلو های رنگ روغن قدیمی.

حمل و نقل آثار هنری
حمل و نقل آثار هنری

معمولا هنگام حمل و نقل طور کلی سه لایه برای محافظت از اثر هنری در نظر گرفته می شود:

  • لایه نخست: یک ماده انعطاف پذیر و از نظر شیمیایی خنثی برای پوشش اثر هنری
  • لایه دوم: یک لایه ضخیم تر برای جذب ضربه
  • لایه سوم: یک بسته بندی رویه سفت و محکم

اگر اثر هنری مورد نظر یک نقاشی یا یک قاب عکس باشد توصیه می‌ شود از پدهای فومی گوشه‌ای برای تقویت قسمت‌ هایی که در معرض آسیب ناشی از افتادن قرار می گیرند، استفاده کنید.

در صورت بسته بندی مناسب، اثر هنری باید در یک محفظه مناسب با توجه به اندازه، وزن و شکنندگی آن قرار داده شود. مثل جعبه مقوایی، یک جعبه چوبی یا یک جعبه هرمتیک (بسته بندی با مهر و موم خاص). این محفظه باید دارای لایه داخلی مجزا و یک سیستم ضد لرزش باشد تا از جابه جایی کالا جلوگیری کند. در هنگام حمل و نقل های بین المللی بسیار طولانی استفاده از محفظه های سفت و محکم برای آثار هنری الزامی است.

 یک شرکت حمل و نقل بین المللی تخصصی انتخاب کنید

اگر با حمل و نقل آثار هنری آشنایی کافی ندارید، توصیه می کنیم از یک شرکت تخصصی که تمام تجهیزات و تخصص های لازم را برای این کار دارد قرارداد ببندید. این متخصصان در بسته بندی و جابجایی اشیاء گرانبها و شکستنی خبره اند. برخی از شرکت های حمل و نقل انواع خاصی از روش های حمل و نقل را دارا هستند. برای مثال از کانتینر یا ون هایی استفاده می کنند که مجهز به سیستم تعلیق عملکرد یا حمل خاصی هستند.

اگر باز هم می خواهید خودتان حمل و نقل آثار هنری را سازماندهی کنید، باید یک گزارش وضعیت دقیق از یک شرکت پستی معتبر مانند DHL یا FedEx را ارائه دهید. اکثر شرکت های حمل و نقل تخصصی عموماً تحت پوشش بیمه خاصی قرار دارند، اما شرکت های حمل و نقل بین المللی معمولی اغلب تمایلی به حمل اثار هنری بدون بیمه ندارند و دردسرهای آن را نمی پذیرند.

از مراحل اداری لازم برای حمل و نقل کالای خود باخبر باشید.

قبل از حمل یک شی گرانبها یا شکستنی، حتما آن را بیمه خاص کنید. برخی از شرکت های بیمه عمومی در قرارداد اصلی خود، یک اثر هنری را تا سقف مشخصی تحت پوشش قرار می دهند. اما اگر کالای هنری شما ارزش بالایی دارد، توصیه می‌شود بیمه ای را انتخاب کنید که کاملاً با پروژه شما سازگار باشد. مثلا بیمه خطرات مربوط به حوادث قهری، آسیب ناشی از جابجایی، بیمه سرقت و در صورت امکان تأمین مالی بازسازی آن را دربربگیرد. اگر اطلاعات بیشتری در مورد روش های مختلف بیمه کردن یک اثر هنری می خواهید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

از تمامی مراحل اداری که باید با گمرک انجام دهید نیز مطلع باشید. جابه جایی آثار هنری با توجه به قوانین کشورها متغیر است و هر کدام قوانین مخصوص به خود را داراست. برای مثال در فرانسه، آثار هنری که به طور موقت، امانتی یا دائمی به خارج از کشور ارسال می شوند باید مشمول اظهارنامه کتبی گمرکی باشد. بسته به کشور مقصد، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های گمرکی برای حمل و نقل بین المللی باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با خدمات گمرکی کشور مقصد تماس بگیرید.

حمل و نقل آثار هنری می تواند برای خریداران و فروشندگان این آثار چالش بر انگیز باشد. بسته به ارزش کالا، مقصد و نوع کالا، روش های حمل و نقل خاصی برای جابه جایی این آثار وجود دارد. در این زمینه خدمات حمل و نقل بین المللی ای را انتخاب کنید که در این زمینه خبره و متخصص باشند و کالای شما را تحت پوشش بیمه های خاص قرار دهند.

 

منبع:

blog.singulart.com